۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۵

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد

انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد

همدان - رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ یک حادثه بزرگ تاریخ بشریت محسوب می شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت جهان را برهم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه دوشنبه در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم استان همدان که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حاج حسین همدانی و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم استان همدان در رابطه با عظمت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و راهی که شهدا و ملت بزرگ ایران در ۴۰ سال گذشته طی کرده اند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ یک حادثه بزرگ تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در شرایطی در انقلاب اسلامی توانست بر دنیای استکباری توفیق  پیدا کند که دستگاه محاسباتی استکبار جهانی و دستگاه محاسباتی آمریکای جهانخوار برآوردش در مورد رژیم پهلوی این بود که هیچ گونه تهدیدی متوجه حکومت پهلوی نیست، گفت: ۴ ماه قبل از فرار شاه ۱۶ سازمان و نهاد اطلاعاتی آمریکا گزارشی تهیه کردند و شاه بیت این گزارش راجع به ایران این بود که ثبات و پایداری حکومت پهلوی یک موضوع کتمان ناپذیر است.

دنیا و در راس آنها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند سردار سلیمانی گفت:  در واقع اولین خطای محاسباتی استکبار جهانی و دستگاه‌های محاسبه گر آن در مورد انقلاب اسلامی ملت ایران تحقق پیدا کرد و آنها از همان ابتدای این پیروزی و از همان ابتدای این مبارزه و به جریان افتادن اعتراضات میدانی ملت ایران دچار خطای محاسباتی شدند و همین باعث شد که دنیا و در راس آنها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شوند.

وی با بیان اینکه آنها زمانی متوجه شدند خطر خیلی جدی تر از آن است که آنها تصور می کردند که فرصت را از دست داده بودند، گفت: در این برهه امریکایی ها دو کار انجام دادند و در ابتدا ژنرال‌ هایزر را داخل ایران فرستادند که با تکیه بر حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی و با تکیه بر نیروی نظامی بتواند در داخل کشور مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه آمریکایی ها در اقدام دوم به دستگاه دیپلماسی آمریکا و لانه جاسوسی و آخرین سفیر آمریکا ماموریت دادند که برای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کند، گفت: در واقع سیاست فشار از داخل و سیاست تدارک و سازماندهی یک نیروی مخالف داخلی و یک اپوزیسیون در داخل کشور را در پیش روی خود گذاشتند اما هیچکدام از این دو سیاست موفق نشد و انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مستشاران سراسیمه از کشور خارج شدند و ژنرال هایزر سراسیمه خود را فراری داد، گفت: لانه جاسوسی هم بعد از پیروزی انقلاب به تصرف دانشجویان پیرو خط امام درآمد و اسناد این سازمان دهی و تدارک داخلی نیز افشاء شد و در مقابل چشمان ملت ایران قرار گرفت.

برهم خوردن هندسه قدرت توسط انقلاب اسلامی در دنیا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان امریکایی ها از پای ننشستند چراکه پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها باعث ساقط شدن رژیم پهلوی شد بلکه در فضای راهبردی؛ پیروزی های بزرگ دیگری را نصیب ملت ایران و در اردوگاه جهان اسلام نصیب انقلاب اسلامی کرده بود، گفت: از مهم ترین این پیروزی‌ها که آثار عملیاتی آن بعدها مشخص شد برهم خوردن هندسه قدرت توسط انقلاب اسلامی در دنیا بود.

وی با بیان اینکه هندسه قدرت همان هندسه ای است که امریکایی ها در جریان جنگ جهانی دوم و با ورود در ماه‌ها و روزهای پایانی جنگ دوم و بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در کنار دولت های پیروز قرار گرفتند و جامعه ملل  را به سازمان ملل تبدیل کردند و در شورای امنیت حق وتو برای قدرت‌های پیروز و آمریکایی ها لحاظ کردند، گفت: آمریکایی ها در واقع دنیا را با یک هندسه قدرت جدیدی مواجه کرده بودند و سیطره خود را هم در اردوگاه غرب به رهبری امریکا و لیبرال دموکراسی و هم اردوگاه شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی سوسیال مارکسیسم؛ قدرت جدیدی در دنیا تعبیه کرده بودند که انقلاب اسلامی این هندسه قدرت را دچار فروپاشی کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دیگر دستاورد راهبردی انقلاب اسلامی تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود، گفت: امام راحل مفهوم قدرت را در انقلاب اسلامی توسط ملت ایران و با میدان آوردن این ملت انقلابی و با تقدیم شهدا تغییر داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران از راه یک مبارزه مسالمت‌آمیز با تکیه بر مکتب و فرهنگ عاشورا و با تأسی از حضرت امام حسین علیه السلام مفهوم قدرت را تغییر داد، گفت: امام راحل با تکیه بر سلاح نظامی و فشارهای نظامی و درگیری‌های نظامی مبارزه آغاز نکرد و یک تیر هم در دوران مبارزه از سوی مبارزین شلیک نشد الا آن موقع که در درون پادگان ها نیروهای انقلابی ارتش در مقابل مستشاران امریکایی و در مقابل سرسپردگان پهلوی قدعلم کردند و با حملات نظامی و فشارهای مسلحانه مواجه شدند که مردم به کمک همافران و نیروهای گرفتار در پادگان‌ها شتافتند.

انقلاب اسلامی با دست خالی و با راهبرد غلبه خون بر شمشیر پیروز شد وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دست خالی و با راهبرد غلبه خون بر شمشیر پیروز شد، گفت: مفهوم قدرت در دنیا تغییر کرد و امام نشان داد که با دست خالی و با تکیه بر ایمان و با تکیه بر معنویت و با تکیه بر فرهنگ غنی عاشورایی می‌توان قدیمی‌ترین قدرت های منطقه را شکست داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نه تنها قدرت قبیح مسلح و سازمان یافته حکومت پهلوی بلکه حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در درون کشور شکست خورد، گفت: این یک شکست بزرگی برای آمریکایی‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم جدید از قدرت در دنیا شناخته شد، گفت: این قدرت همان مفهومی است که قدرت سخت بمب‌های اتمی، ارتش‌های مجهز آنچنانی و تکنولوژی‌های پیشرفته در مقابل آن فاقد کارایی هستند.

سردار سلیمانی ادامه داد: اما باز هم دستگاه محاسباتی امریکایی و دستگاه محاسباتی دولت های مسلط دنیا دچار اشتباه شدند و با پیروزی انقلاب اسلامی فشارها را علیه جمهوری اسلامی شروع کردند و هم توطئه‌های داخلی و هم توطئه های خارجی شکل گرفت و در نتیجه تداوم این توطئه ها و عدم موفقیت اردوگاه استکباری ؛ جنگ تحمیلی ۸ ساله را علیه ملت ایران آغاز کردند.

وی گفت: شاهد بودیم در دورانی که ملت ایران به دنبال سازندگی و به دنبال برطرف کردن خلاء‌های به جای مانده از دوران ستمشاهی بود و به دنبال جنگ و خونریزی نبود یک جنگ همه جانبه و یک تجاوز گسترده علیه میهن اسلامی شروع شد.

وی گفت: در آن برهه  امام راحل باز هم با تکیه بر معنویت و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و با تکیه بر مردم متدین و انقلابی در صفحه تلویزیون حاضر شد و با آرامش فرمود دزدی آمده و سنگی انداخته و ملت ایران چنان سیلی محکمی بر صورت صدام خواهد زد که دیگر از جای خود بلند نشود.

وی با بیان اینکه ملت ایران فرزندان خود را به میدان جنگ فرستاد و نبرد عاشورایی در میدان های جنگ شکل گرفت، گفت: در تمام دوران دفاع مقدس شاهد حضور مردم در کنار نیروها بودیم .

سردار سلیمانی با بیان اینکه یک جبهه مردمی عاشورایی در مقابل دشمن متجاوز شکل گرفت، گفت: دنیا که تصور می‌کرد نظام نوپای جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد روز به روز متوجه شد دچار خطای محاسباتی شده است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با مدیریت الهی ولایت فقیه نه تنها تهدیدات را مقابله و مدیریت کرد بلکه این تهدیدات و این چالش بزرگ یعنی تجاوز صدام به میهن اسلامی را به یک گنجینه تمام نشدنی و یک فرصت قدرت ساز تبدیل کرد و دنیا از درون دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی را باور کرد.

وی با بیان اینکه بعد از آزادی خرمشهر در عملیات بیت المقدس دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی بع عنوان یک حکومت مستحکم، یک نظام نوپا، یک نظام سیاسی مترقی مبتنی بر یک قانون اساسی مترقی در میان جهان اسلام شکل گرفته است، گفت: بر همین اساس توطئه‌های دشمنان و مکر دشمنان هر روز پیچیده‌تر و فشار آنها بر ملت ایران گسترده‌تر شد.

در ۴۰ سال دوم انقلاب هم این دشمن زبون و خوار و شکست خورده در هیچ صحنه ای نخواهد توانست کوچکترین موفقیتی را در مقابل انقلاب اسلامی کسب کند وی بابیان اینکه ۴۰ سالی که پشت سر گذاشتیم به فرمایش مقام معظم رهبری و در تعابیر معظم له مشحون از شکست‌های پی درپی آمریکایی‌ها در مقابل انقلاب اسلامی و در مقابل ملت ایران بود، گفت: بدون تردید در هیچ صحنه ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مقابل ملت ایران تاکنون موفقیتی به دست نیاورده اند و مقام معظم رهبری در بیانات امسال و روزهای گذشته فرمودند همان طوری که در ۴۰ سال گذشته استکبار جهانی نتوانسته در مقابل ملت ایران و در مواجهه با انقلاب اسلامی و در مواجهه با جمهوری اسلامی موفقیتی کسب کند در ۴۰ سال دوم انقلاب هم این دشمن زبون و خوار و شکست خورده در هیچ صحنه ای نخواهد توانست کوچکترین موفقیتی را در مقابل انقلاب اسلامی کسب کند.

وی ادامه داد:  استکبار، آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و کسانی که گرد آنها جمع می شوند و در مقابل انقلاب اسلامی می ایستند نه تنها نخواهند توانست پیروزی کسب کنند بلکه متحمل شکست ها و خفت ها و زبونی های بسیار بزرگتری در چهله دوم انقلاب خواهند شد.

وی گفت: صحنه‌ای که امروز ما در دنیا می بینیم و صحنه‌ای که امروز جهانیان در دنیا مشاهده می‌کنند و اعترافاتی که موسسات مطالعات راهبردی آمریکا و موسسات مطالعات راهبردی اروپا و دیگر کشورهای جهان در صدر بیانات و مقالاتشان مشاهده می شود همه حاکی از این است که سیاست‌های دنیای سلطه در مقابل انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران شکست خورده است.

وی گفت: این شکست که نصیب اردوگاه امریکا و صهیونیسم غاصب شده همه مدیون فداکاری ها و ایثارگری‌های شهدای عزیز ما چه در دوران مبارزه چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران اخیر در جبهه های مقاومت است و شاهد آن هستیم که ملت ایران در سایه فداکاری شهدای عزیز و در سایه فداکاری شهید بزرگوار و اسوه صبر و ایثار و تلاش و مجاهدت و فداکاری و مهربانی شهید همدانی و تقدیم خون شهدای مدافع حرم؛  به یک ملت الگو تبدیل شده است.

راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال در مواجهه با سیاست خبیثانه فشار حداکثری امریکایی ها

وی با بیان اینکه امروز کشورها در مواجهه با مسئولین ما مقاومت ملت ایران را تمجید می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در مواجهه با سیاست خبیثانه فشار حداکثری امریکایی ها راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال را تدبیر فرمودند و ملت ایران در طول دو سال گذشته یعنی سال ۹۷ و سال ۹۸ درچارچوب همین راهبرد در مقابل دشمن صف آرایی کرد.

وی گفت: علیرغم مشکلاتی که در زندگی روزمره مردم ظهور و بروز پیدا کرد و وجود دارد این ملت صبورانه در مقابل دشمن ایستاد و به صحنه آمد و با عزت و افتخار از آرمان هایی که امام راحل برای ما ترسیم کردند دفاع کرد و در جهت تحقق آرمان ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی تلاش کرد  و امروز ما شاهد آنیم که این ملت بزرگ در چارچوب همین راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال در فضای راهبردی و راهبرد فشار حداکثری پیروزی پیدا کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه وقتی یک پیروزی در فضای راهبردی محقق می شود زمان لازم است تا در سطح عملیاتی آثار خود را نشان دهد، گفت: در سطح عملیاتی شاهد نمایان شدن آثار پیروزی راهبردی ملت ایران هستیم.

وی گفت: این پیروزی را  مدیون ایستادگی ملت ایران و استمرار راه شهدا و استمرار راه شهید جبهه مقاومت شهید همدانی و تبعیت بی چون و چرای مردم انقلابی و فداکار از رهبری معظم انقلاب هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت ایران امروز در دنیا الگو شده و  راهی را برای ملت‌های آزادیخواه و ملت‌هایی که درصدد رهایی از زیر سلطه حکومت‌های وابسته هستند گشوده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تحولات منطقه هستیم به عقب نشینی کشورهای که بر مردم مظلوم یمن فشار آوردند و ۵ سال جنگ را بر آنها تحمیل کردند اشاره کرد و گفت: امروز ملت یمن پیروزی‌ها را کسب کرده و با افتخار و با شهامت و با عظمت و بزرگی در مقابل متجاوزین ایستاده است.

ملت ایران هیچ گاه دنبال جنگ نبوده و دوست ندارد در جهان اسلام نزاع و جنگ و خونریزی وجود داشته باشد وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه دنبال جنگ نبوده و دوست ندارد در جهان اسلام نزاع و جنگ و خونریزی وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه کشورهای وابسته ای که در ادامه سیاست‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در منطقه خدمت می کنند و اعمال برنامه دارند شرایطی را فراهم می‌کنند که این اتفاقات در منطقه غرب آسیا در بین کشورهای مسلمان محقق شود که در راستای تحقق سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و سیاست ها و اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در طول ۵۰۰ سال گذشته اروپایی ها همیشه در مقابل جهان اسلام دست به خونریزی، تجاوز و قتل و غارت زده اند، گفت: از جنگ های صلیبی تا امروز در هیچ صحنه ای اروپایی‌ها دست از تجاوز و خونریزی نه تنها در مورد کشورهای اسلامی بلکه در مورد کشورهای آفریقایی برنداشته اند به طوری که قتل عام های چند میلیونی توسط بعضی از همین دولت‌های اروپایی در قاره آفریقا اتفاق افتاده و با قدرت رسانه‌ای خود اجازه نداده اند آن حوادث بسیار وحشتناک به گوش افکار عمومی برسد.

وی با بیان اینکه همین چند سال گذشته در همین دوران معاصر یک قتل عام چند میلیونی در یکی از کشورهای آفریقایی توسط فرانسوی ها انجام شد، گفت: امریکا از روزی که به قدرت رسید و از اون روزی که دولت امریکا شکل گرفت بیشترین تعداد جنگ را در کارنامه دارد و عمده ترین جنگ ها در منطقه غرب آسیا در میان کشورهای مسلمان توسط امریکایی ها اتفاق افتاده است.

سردار سلیمانی بابیان اینکه هیچ مسلمان و هیچ فرد انقلابی و متدین و انسان آزاده‌ای تن به ذلت نخواهد داد، گفت: شهدا جان خود را تقدیم کرده و راه جدیدی را به دنیا نشان دادند که خواری و زبونی نصیب ملتی نشود.

وی با بیان اینکه جهان اسلام بیدار شده و جهان اسلام فعلی جهان اسلام قرن‌های گذشته یکی نیست ، گفت: در درون جهان اسلام انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و در درون جهان اسلام یک حکومت مترقی به نام مردم سالاری دینی محقق شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به سرعت به سایر جنبه های موفقیت و قلل رفیع موفقیت دست پیدا خواهیم کرد، گفت: اگر این الگو در مقابل چشمان مسلمان به صورت کامل ترسیم شود جایی برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در میان کشورهای مسلمان باقی نخواهد ماند .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فشار حداکثری امریکایی ها و همراهی اروپایی ها تنها به این دلیل است که آنها در گذشته منابع جهان اسلام را چپاول می کردند و می‌خواهند این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان راه تسلط بر جهان اسلام و آغاز یک راه جدید و زمینه‌ساز برای ظهور حضرت حجت و خورشید عالم گستر جهان است.

وی در ادامه با بیان اینکه شاید کمتر در مورد نقش حاج حسین همدانی در جبهه های مقاومت سخن گفته ایم، گفت: امیدواریم با زحماتی که همرزمان این شهید بزرگوار متحمل شده‌اند و یا متحمل می‌شوند اسناد و کتب بلند و تراز بالایی منتشر شود و بیان کننده عملکرد این شهید بزرگوار باشد.

کد خبر 4740082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha