۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۴۵ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است

 ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده که این استان رتبه پنجم کشوری رادارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی زنجان، به الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان اشاره کر د و گفت: بیش از ۱۵ سال است که درخواستی برای توسعه بخش کشاورزی از آب های زیرزمینی نداریم. 

وی اظهار کرد: برای این امر مهم شرکت آب منطقه‌ای استان تاکنون چنین درخواستی را از سازمان جهاد کشاورزی نکرده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تلاش ما این است با برنامه‌های بهروروانه ۴ برابر محصول  کشاورزی تولید کنیم. 

تارا سی بابیان اینکه در سال تولید ۳ میلیون محصولات کشاورزی داشته باشیم، تأکید کرد: این تولید را ما می‌توانیم با همین منابع آبی و زمینی تا ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم. 

وی بابیان اینکه طرح توسعه آبیاری تحت‌فشار در برنامه سازمان اسـت، گفت: اراضی استان زنجان ۱۸۰ هزار هکتار آبی و ۱۲۰ هزار هکتار مستعد آبیاری تحت‌فشار است که تاکنون ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز  شده که این استان رتبه پنجم کشوری را به خود  اختصاص داده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بابیان اینکه توسعه گلخانه‌ها  توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به جد دنبال می‌شود، ابراز کرد:  در سال وسعت گلخانه‌ها توسعه پیدا می‌کند و تا الآن ۳۵ هکتار گلخانه داریم و سهم امسال ۵ هکتار است.

کد خبر 4740170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha