۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴

در ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان مطرح شد:

پرداخت تسهیلات ۳.۵ میلیاردی به ۵۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان گیلان

پرداخت تسهیلات ۳.۵ میلیاردی به ۵۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان گیلان

رشت- ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان برگزار و مسئولان از پرداخت تسهیلات سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومانی به ۵۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان این استان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بخشی پیش از ظهر پنجشنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که سالن احتماعات استانداری گیلان با حضور معاون وزیر برگزار شد، تأکید کرد: متولیان در حوزه جوانان باید برای رفع دغدغه جوانان و تحکیم خانواده برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

بخشی در ادامه با اشاره به اینکه برای تحکیم خانواده دوره‌های مشاوره در سطح مدارس و  دانشگاه برگزار می شود، افزود: در پرداخت تسهیلات در حوزه جوانان، گیلان در سطح کشور از جایگاه مقبولی برخوردار بوده و از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل مجمع خیرین ازدواج گیلان با کمک دستگاه‌های اجرایی، گفت: تلاش می کنیم تا از همه ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های جوانان به ویژه در زمینه ازدواج استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به جذب اعتبارات خوب در استان گیلان، از بهره برداری از ۴۰ طرح خبر داد و از منابع طبیعی خواست تا زمین‌هایی خود را به صورت اجاره برای اجرای طرح‌ها در اختیار جوانان قرار دهد.

بخشی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان نقش دارند، افزود: برای ایجاد اشتغال در سطح روستاها تسهیلات خوبی پرداخت می شود.

معرفی ۱۶۸ طرح از سوی ورزش و جوانان برای دریافت تسهیلات

مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه میان این صندوق و وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه تعامل و هم افزای، حمایت مالی برای ایجاد اشتغال در حوزه ورزش و جوانان است.

نادر شیرکوند ادامه داد: این تسهیلات با رویکرد حمایت از تولید انبوه، زنجیره ارزش محصول، توسعه ورزش در سطح شهرها و روستاها، ایجاد و توسعه دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده و همچنین سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر تسهیلات پرداختی ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد و باز پرداخت ۵ ساله است، گفت: سهم استان گیلان از دو میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان بود.

شیرکوند با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان گیلان در این رابطه ۱۶۸ طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معرفی شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۵۵ طرح به مبلغ سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان در استان گیلان تصویب شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومانی برای ۴۷ طرح از سوی صندوق کارآفرینی امید، افزود: ۶۵ طرح به مبلغ ۷ میلیارد تومان به دلیل شرایط سنی، عدم ارائه مجوز و عدم تضامین پرداخت نشده است.

کد خبر 4742692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha