۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰

استاندار هرمزگان:

برای توسعه سواحل مکران از ظرفیت‌ نهادهای دولتی استفاده شود

برای توسعه سواحل مکران از ظرفیت‌ نهادهای دولتی استفاده شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: پیشنهاد هرمزگان در راستای توسعه سواحل مکران به کارگیری ظرفیت‌های موجود دولتی در این مناطق است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح جمعه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید نقاط قوت و ضعف گذشته را شناسایی کنیم تا از تجریه گذشته یک طرح جدید و مناسب را برای توسعه سواحل مکران بیان کنیم.

وی با ذکر این نکته که بخش اعظمی از دریای عمان در حوزه ایران قرار دارد، عنوان کرد: بخش بسیار کوچکی از دریای عمان در حوزه پاکستان قرار دارد که به نسبت ایران بسیار اندک است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: پاکستان با وجود اینکه سهم بسیار کمی در دریای عمان دارد در حال انجام فعالیت‌هایی است که اگر دیر عمل کنیم این فرصت نیز مانند فرصت‌های گذشته از دست خواهد رفت.

همتی با ذکر این نکته که نباید تجربه تلخ منطقه آزاد قشم بار دیگر تجربه شود، تشریح کرد: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان هرمزگان در شهرستان‌هایی است که در طرح توسعه سواحل مکران قرار دارند واگذاری ادارات دولتی این شهرستان‌ها به سیستم جدیدی مانند منطقه آزاد سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای تحقق توسعه مکران ظرفیت‌های موجود دولتی در این مناطق را به کار بگیریم.

استاندار هرمزگان گفت: یک ستاد قدرتمند در مرکز با محوریت معاون اول رئیس جمهور ایجاد شود و تمام سازمان‌های دولتی در راستای توسعه سواحل مکران تلاش کنند و اختیاراتی که قرار است به یک منطقه آزاد اختصاص یابد به استاندار تفویض شود.

همتی اظهار داشت: استاندار می‌تواند باعث پیوند و هم‌افزایی میان شهرستان‌های مناطق در سطوح مختلف شود.

وی دلیل ایجاد مناطق آزاد را سرعت گرفتن اجرای فرایندهای قانونی دانست، عنوان کرد: می‌توان این عمل را با محوریت استانداران نیز انجام داد.

همتی با ذکر این نکته که ستاد مرکزی توسعه سواحل مکران از سازمان استانی پشتیبانی کند، تصریح کرد: شورایی با مسئولیت استاندار در استان هرمزگان برای مدیریت نهادهای دولتی در شهرستان‌های موجود در طرح توسعه سواحل مکران ایجاد شود.

وی اذعان کرد: می‌توان با ایجاد ستاد برنامه‌ریزی توسعه سواحل مکران ذیل یا به موازات شورای برنامه‌ریزی استان میزان پیشرفت سواحل مکران را رصد کرد.

کد خبر 4743083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha