۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹

رئیس سازمان استخدامی کشور:

هسته مطالعاتی توسعه مکران با محوریت سازمان مدیریت ایجاد شود

هسته مطالعاتی توسعه مکران با محوریت سازمان مدیریت ایجاد شود

بندرعباس - رئیس سازمان استخدامی کشور گفت: استان هرمزگان به دنبال ایجاد یک هسته مطالعاتی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد تا جهت‌گیری توسعه سواحل مکران شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری صبح جمعه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان که با رویکرد توسعه سواحل مکران در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: رویکردی که به عنوان توسعه القایی مورد نقد است در بسیار از نقاط کشور موفق بوده است و دلیل موفیت باید بررسی شود.

انصاری منطق علمی را با منطق توسعه‌ای متفاوت دانست و ابراز داشت: ایران یک کشور ساختارگرا محسوب می‌شود یعنی تصور می‌شود برای اجرای هر برنامه‌ای نیاز به یک ساختار است و حتی تصور می‌شود که در صورت وجود ساختار کار به سر انجام خواهد رسید.

وی گفت: گرایش اغلب مدیران به اصلاح ساختاری باعث بروز مشکلاتی شده است که این دیدگاه باید اصلاح شود.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: باید بررسی شود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان چه جهت‌گیری و برنامه‌ای برای توسعه سواحل مکران دارد.

انصاری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به دنبال ایجاد یک هسته مطالعاتی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد تا جهت‌گیری توسعه سواحل مکران شکل گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تشکیلات وسیله است و هدف نیست، اظهار داشت: پس از مشخص شدن هدف، تشکیلات را با همکاری استانداران ایجاد خواهیم کرد.

انصاری بیان داشت: ایده توسعه مکران از ضرورت امنیت ملی برخوردار است یعنی بر اساس تصمیمی است که برای تقویت مولفه‌های ملی گرفته می‌شود.

وی تشریح کرد: هر گونه برنامه‌ریزی در طرح توسعه مکران اگر بدون در نظر گفتن ضرورت‌های امنیت ملی باشد باعث کند شدن روند توسعه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور اذعان کرد: پیشنهادات استان هرمزگان را به صورت امانت‌دارانه در ستاد توسعه مکران که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود مطرح  خواهم کرد.

انصاری اظهار داشت: نسبت تعداد معلم به کارمندان در استان هرمزگان حدود 50 درصد است در حالی که این نسبت در کشور 68 درصد به 32 درصد است.

وی عنوان کرد: علت کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان هرمزگان ناشی از کمبود تخت است و اگر تخت‌هایی در استان افتتاح شود بخش اعظمی از مشکل نیرو ی انسانی استان هرمزگان در این زمینه حل خواهد شد.

کد خبر 4743085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha