۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

امام جمعه موقت اصفهان:

رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان است

 رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان است

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان است و این امر همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در این دنیا همه چیزبه اراده الهی بستگی دارد، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که خداوند به محض اینکه چیزی را بگوید «موجود باش همان لحظه موجود می‌شود»، بر این اساس کافی است تا خداوند یک لحظه اراده کند تا همه چیز در جهان ممکن شود همان گونه که اراده الهی اصحاب کهف را بیش از ۳۰۰ سال زنده نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه توبه به معنای اظهار پشیمانی از اعمال گذشته است، بیان داشت: به یقین وقتی فردی از گذشته خود توبه کند درهای حکمت به روی وی باز می‌شود و گام گذاشتن در مسیری روشن را تجربه خواهد کرد.

انسان هر لحظه از زمان در معرض امتحان الهی قرار دارد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه انسان هر لحظه از زمان در معرض امتحان الهی قرار دارد، بیان اشت: تمسک به تقوای الهی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره برای انسان راهگشا خواهد بود .

وی تاکید کرد: انسان درتمامی این مسیرها باید به رضای الهی فکر کند و از سیاست‌بازی و جناح‌بازی بپرهیزد تا از افتادن در دام گناه به ویژه گناه سیاسی مصون و درامان باشد.

نیروهای مسلح ما از سپاه، بسیج و ارتش همه در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما از سپاه، بسیج و ارتش همه در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند، ابراز داشت: کشور ایران سرشار از نیروهای نخبه و ظرفیت‌های غنی است که اگر از آنها به درستی استفاده شود به یقین با سرعتی باورنکردنی مسیر پیشرفت را در کشور طی می کنیم همان گونه که با وجود تحریم‌های کشورهای به اصطلاح پیشرفته در  طول ۲۰ روز سطح غنی سازی خود را به ۲۰ درصد رساندیم و دنیا را شگفت زده کردیم.

توان نظامی و قدرت دفاعی بی بدیل ایران با تکیه بر ظرفیت های داخلی به دست آمده است

وی با اشاره به توان نظامی و قدرت دفاعی بی بدیل ایران که با تکیه بر ظرفیت های داخلی به دست آمده است و توان خوب علمی ایران در دنیا ، تاکید کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز باید به جای چشم داشتن به بیگانگان تنها به توانایی‌های خودمان اکتفا کنیم و از ظرفیت بی بدین نخبگان و استعدادهای جوانان در این راستا بهره ببریم و به یقین در این مسیر خداوند نیز با ما همراه خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح با اشاره به اینکه جببه مقاومت با الگوگیری از ایران در دنیا شکل گرفته است به نوعی که تمام تاسیسات هسته ای اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله لبنان است، تاکید کرد: امروز قدرت نظامی ایران به اندازه‌ای است که همه دشمنان ایران به خوبی می‌دانند که در صورت کوچک‌ترین تجاوز به مرزهای کشورمان نابودی‌ آنها حتمی است.

ظرفیت‌های علمی کشور ما برای ابرقدرت‌ها باورنکردنی است

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های علمی کشور ما نیز برای ابرقدرت‌ها باورنکردنی است، گفت: اسلام به فراگیری دانش اهمیت بسیار داده است چراکه دروازه نخست ورود به مسیر پیشرفت برای هر کشوری است.

حجت‌الاسلام  میردامادی  تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ما به درستی با نخبگان رفتار نکردند و این  در حالی است که رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان است و این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

اتکا و باور قول‌های کشورهای غربی هرگز به نفع ما نخواهد بود

حجت‌الاسلام  میردامادی با اشاره به اینکه اتکا و باور قول‌های کشورهای غربی هرگز به نفع ما نخواهد بود، گفت: استقلال یکی از مهم ترین شعارهای جمهوری اسلامی است و این اسقلال بدان معناست که به اندازه‌ای در همه زمینه‌ها مستقل و پیشرفته باشیم که هیچ تحریمی از سوی دنیای استکبار بر ما تاثیرگذار نباشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به شهادت آیت الله اشرفی اشاره و گفت: ایبشان در محراب نماز به شهادت رسید و به یقین شهادت به واقع شایسته این انسان وارسته و با تقوا بود.

کد خبر 4743456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha