۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۷

عضو شورای شهر تهران؛

نباید وضعیت طبیعی پهنه‌های سبز شهر برهم بخورد

نباید وضعیت طبیعی پهنه‌های سبز شهر برهم بخورد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بر حفظ چهره طبیعی پهنه‌های سبز شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری  مهر، زهرا صدر اعظم نوری، در جریان یک صد و شصت و هشتمین جلسه این کمیسیون که با موضوع « ارائه گزارشی از وضعیت رود دره‌های شهر تهران توسط معاونت فنی و عمران، برگزار شد»، گفت: در برخی از مناطق  سلیقه‌ای عمل می‌شود و بعضا در پروژه‌هایی هزینه‌ می‌ شود که از نظر فنی دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه محیط بکر و طبیعی برخی از فضاهای شهری موجود باید حفظ شود، اضافه کرد: در هر نقطه‌ای که فضای سبز و درخت وجود دارد باید ایجاد سازه به صورت طبیعی باشد و چهره محیط با ورود انسان و ساخت سازه‌های غیر طبیعی برهم نخورد.

نوری همچنین به حفظ منابع آبی اشاره کرده و گفت: آب رحمت خدادادی  و محور اصلی بسیاری از شهرهای دنیا از جمله پاریس است، مابقی روند توسعه بر مبنای مسیر رودخانه شکل گرفته و تصمیمات حول محور حضور آب است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه آب در عین  فرصت، تهدید است و منجر به ممات می‌شود، ادامه داد: به مسئله آب و رود دره‌ها باید به صورت جدی رسیدگی کنیم. در حال حاضر به جای آنکه حضورشان باعث بهبود فضای شهری شود، خود تبدیل به محیطی خطرزا از جهت انتقال فاضلاب و یا بروز سیلاب‌های شدید شده‌اند.

نوری اضافه کرد: وقتی ما با سیل درست برخورد نمی‌کنیم و به مجاری و محل آن تجاوز کرده و ساخت و ساز انجام می‌دهیم، ناگهان سیل باعث مرگ تعدادی از هم‌وطنانمان در سه استان کشور  می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: در همین دربند و فرحزاد با ساخت سازه‌های بعضا سنگین به حریم و بستر رودخانه تجاوز شده و این اقدامات به جای آنکه باعث توسعه شود، ضد توسعه است.

کد خبر 4746808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha