۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان:

۲۳۰۰ بهره بردار در صنعت زنبورداری استان همدان فعال هستند

۲۳۰۰ بهره بردار در صنعت زنبورداری استان همدان فعال هستند

همدان - مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان از فعالیت ۲۳۰۰ بهره بردار در صنعت زنبورداری استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره آموزش تخصصی استحصال زهر زنبور عسل و تولید و برداشت انبوه بره موم پیش از ظهر سه شنبه در همدان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان در این دوره گفت: این دوره آموزشی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) برای نخستین بار در همدان برگزار شد.

عبدالحمید قدرتی گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی کمک به افزایش درآمد زنبورداران استان همدان است.

قدرتی گفت: در کنار عسل؛ فرآورده های با ارزشی چون زهر زنبور عسل و بره موم نیز از دیگر فرآورده های صنعت زنبورداری است که کمتر در بین زنبورداران شناخته شده هستند اما در عین حال دارای ارزش افزوده فراوانی بوده و می توانند کمک شایانی به افزایش درآمد زنبورداران داشته باشند.

وی گفت: این دوره آموزشی زنبورداران را با انواع فرآورده های صنعت زنبورداری و نحوه استحصال آنها آشنا می کند و در نتیجه می تواند افزایش درآمد بهره برداران این صنعت را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ بهره بردار در صنعت زنبورداری استان همدان فعال هستند، گفت: حدود ۳۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان همدان در حال بهره برداری است.

عبدالحمید قدرتی افزود: استان همدان رتبه نهم تولید عسل در سطح کشور را دارا است و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته در پی آن هستیم که رتبه استان را در این زمینه بهبود ببخشیم.

کد خبر 4747522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha