۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۵

رئیس اورژانس کشور:

۲۸۰۰ نفر در بیمارستان های مرزی کشور بستری هستند

۲۸۰۰ نفر در بیمارستان های مرزی کشور بستری هستند

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیمارستان های مرزی کمیته بهداشت اربعین با قدرت به زائران خدمات می دهند، گفت: دو هزار و ۸۰۰ نفر در این بیمارستان ها بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در مرزها و همچنین خاک عراق به زائران در حال ارائه است. شب گذشته ۴۴ مصدوم وقایع مختلف از ایلام به تهران و سپس قم و البرز منتقل شدند تا در شهرهای محل زندگی خود مورد مداوا قرار گیرند که این امر، هم به اطمینان خانواده های این افراد کمک می کند و هم سبب می شود که خدمات درمانی به آنان بهتر انجام گیرد.

وی افزود: در روز دوشنبه نیز ۳۵ مصدوم با هواپیمای بیمارستانی به واسطه محل زندگی شان به شیراز منتقل شدند و همچنین ۳۰ نفر دیگر هم در این روز به تهران انتقال یافتند لذا این امر نشان می دهد که کمیته بهداشت و درمان اربعین امادگی دارد تا با تمام قدرت خدمات درمانی و بهداشتی به زائران ارائه دهد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، تاکید کرد: یک هواپیما نیز برای انتقال تمام مصدومان و بیماران بستری در بیمارستان های خاک عراق در حال آماده شدن است و امیدواریم بتوانیم این افراد را به کشور انتقال دهیم تا هم خدمات بهتر درمانی دریافت کنند و هم خانواده هایشان از نگرانی در آیند. 

کولیوند بیان کرد: دو هزار و ۸۰۰ نفر نیز در بیمارستان های مرزی کشور بستری هستند که حال عمده آنان خوب گزارش شده و خوشبختانه در طول اربعین ۹۸ تا امروز حتی یک مورد هم بیماری واگیردار ملاحظه نکرده ایم.

وی ابراز داشت: خدمات بهداشتی و درمانی ستاد اربعین تا روزی که آخرین زائران اربعین در عراق باشند همچنان ادامه دارد اما نه با این شدت و حدت چرا که با خروج زائران از کشور عراق کم کم به همان نسبت موکب های درمانی و بهداشتی نیز تخلیه می شوند.

کد خبر 4747904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha