۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا:

قریب به ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران خارج شده اند

قریب به ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران خارج شده اند

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه دو میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر تا کنون از مرزهای ایران گذشته و وارد خاک عراق شده اند، گفت: موج بازگشت زائران اربعین از روز گذشته شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، سردار احمد گودرزی با بیان اینکه مرزبانی ناجا سه وظیفه در ایام اربعین دارد که امنیت پایدار در مرزها، تسهیل در رفت و آمد و امور گذرنامه و همچنین هماهنگی ومدیریت فضای حاکم بر مرزها در زمره این رسالت ها است، تاکید کرد: خوشبختانه شاهد ارائه خدمات خوب از سوی مرزبانی ناجا و اداره گذرنامه در طول اربعین بوده ایم.

وی با بیان اینکه در بحث امنیت پایدار در مرزها به ویژه در رزمایش سراسری نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط خوشبختانه شاهد اجرای برنامه های خوبی بوده ایم، ابراز کرد: از ابتدای ماه صفر با اوج گیری تردد زائران تا کنون مشکل خاصی در هیچ مرز ایران اسلامی به وجود نیامده و این نشان می دهد تمام نیروهای ذی ربط در حال انجام رسالت خود که همانا خدمت به زائران ابا عبدالله(ع) است، هستند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تا روز چهارشنبه، دو میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر از کشور ایران خارج شده اند، تاکید کرد: یک میلیون ۲۸۶هزارو ۳۴۰ نفر نیز به مرزهای کشور وارد شده اند که نسبت به سال قبل شاهد رشد جمعیت هستیم.

گودرزی با بیان اینکه ۵۵ درصد زائران به کشور برگشته اند، تاکید داشت: در این مدت حتی یک نفر خلاف قوانین بین المللی از کشور خروج پیدا نکرده و امنیت پایدار، توسعه یافته و همه جانبه ای در مرزها برقرار است همچنین زائران در کوتاه ترین زمان ممکنه یعنی زمانی بین سه الی چهار ثانیه، با ارائه مدارک شناسایی شان در مرزها وارد کشور شده و یا از آن خارج می شوند.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی در رابطه با تامین امنیت و همچنین تسهیل در ورود و خروج زائران از دیگر اقداماتی بوده که پلیس مرزبانی ناجا در ایام اربعین آن را رسالت خود می داند، گفت: قبل از شروع اربعین بین شش تا هشت جلسه مشترک بین مرزبانی ایران و عراق برگزار شده و خوشبختانه ماحصل این جلسات عدم بروز مشکل خاصی در اربعین امسال بوده است.

کد خبر 4748743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha