در چهارمین عملیات پلیس؛

آزادسازی ۱۵۰ دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه

آزادسازی ۱۵۰ دانش آموز از مدارس مذهبی در شمال نیجریه

پلیس نیجریه از آزادسازی دست کم ۱۵۰ دانش آموز از یک مدرسه مذهبی در شمال نیجریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پلیس نیجریه در چهارمین عملیات خود ظرف یک ماه گذشته حدود ۱۵۰ دانش آموزی را که در یک مدرسه مذهبی در شمال نیجریه تحت شرایط نامطلوب در حال آموزش بودند، آزاد کرد.

شایان ذکر است که پلیس نیجریه در چهار عملیات خود بیش از یکهزار دانش آموز را از این مدارس مذهبی خارج ساخته است.

«نصیر الروفای» فرماندار ایالت کادونا دستور حمله به این مدرسه مذهبی را صادر کرده است. دستگیرشدگان در این عملیات در یک اردوگاه نگهداری می شوند. برخلاف سایر مدارس مذهبی، دست کم ۲۲ تن از ۱۴۷ این دانش آموزان زن بودند.

گفته می شود که برخی از افراد آزادشده از سایر مدارس مذهبی به دیوار زنجیر شده، شکنجه شده و یا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

این عملیاتهای پلیس نیجریه «محمد بوهاری» رئیس جمهور این کشور را برای اقدام قانونی علیه مدارس مذهبی موسوم به «الماجیری» در شمال نیجریه تحت فشار فزاینده ای قرار داده است. از این رو، بوهاری در ماه ژوئن اعلام کرد که تصمیم دارد مدارس الماجیری را ممنوع نماید، اما تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

دفتر ریاست جمهوری نیجریه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «هیچ دولت دموکراتیک و پاسخگویی وجود اتاقهای شکنجه و سوء استفاده فیزیکی از افراد را تحت عنوان توانبخشی قربانیان تحمل نمی کند».

گفتنی است که تعداد زیادی مدرسه شبانه‌روزی مذهبی در مناطق مسلمان‌نشین شمال نیجریه فعالیت دارند. به این مدارس اصطلاحا «الماجیری» گفته می‌شود که تلفظ محلی کلمه «المهاجرون» عربی است.

کد خبر 4750758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha