۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹

معاون استاندار فارس مطرح کرد:

تشابه فارس و کرمانشاه در آمادگی زلزله

تشابه فارس و کرمانشاه در آمادگی زلزله

شیراز_معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت:فارس و کرمانشاه با توجه به عدم آمادگی در برابر زلزله در وضعیت مشابهی دارند و همان تهدیداتی که در کرمانشاه وجود دارد، در حال تهدید فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا رضایی کوچی یکشنبه در شورای فنی استان بیان کرد: فارس وضعیت مشابهی با کرمانشاه دارد. 

وی اضافه کرد: نسبت به ساخت و ساز هایی که در فارس در حال انجام است موارد ایمنی مختلفی در نظر گرفته شده است و کمتر از ٣٠٠ هزار متر مربع ساخت و ساز در استان روی گسل قرار گرفته است. 

رضایی با اشاره به اینکه ارزیابی ساختمان ها به صورت دوره ای انجام می شود تاکید کرد: ساختمان هایی که به صورت جدید ساخته می شود تمامی موارد ایمنی در آن لحاظ شده البته بیمارستان هایی که در شیراز نیازمند مرمت و افزایش ایمنی هستند نیز اقدامات لازم برای افزایش ایمنی آن در حال اقدام است. 

معاون استاندار فارس اظهار کرد: روابط بین پیمانکاران و دستگاه های اجرایی مطلوب نیست و به علت افزایش بدهی ها به پیمانکاران دستگاه های اجرایی نتوانسته اند اقدامات مناسبی انجام دهند.

او افزود: برنامه ریزی در کشور و استان فارس اینگونه است که فعالیت پیمانکاران متوقف نشود و مشکلات  این افراد برطرف شود.

رضایی در خصوص بیشترین بدهی ها گفت: آب ، راه و ساختمان سه حوزه ای است که بیشترین بدهی به پیمانکاران را دارند و مدیران در این سه حوزه باید مدیرانی منصوب شوند که با ایجاد فضای تعامل محور نسبت به برطرف کردن مشکلات پیمانکاران اقدام شود. 

معاون استاندار فارس عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت های استان در آمادگی زلزله حدود یک ماه قبل قراردادی  با شهرداری شیراز امضا شد که این قرار داد شامل شناسایی گسل های فعال یا نیمه فعال در سطح شیراز بود. 

رضایی با تاکید بر این که الزامی به گرفتن مجری در پروژه های ساختمانی نیست، اضافه کرد: ٣٠الی۴٠ هزار مهندس در استان فارس وجود دارد  و انبوه سازان با حضور مهندسین ناظر موافقت خود را در جلسات اعلام کرده اند.

او افزود: طی شش ماه گذشته در کل استان فارس یک میلیون و ٣٠٠ هزار متر مربع  مجوز داده شده و ٨٠ درصد این مجوزهای ساختمانی توسط شهرداری شیراز بوده است که این میزان بالغ بر ٨ هزار واحد را شامل می شود. 

وی متذکر شد: شورای شهر و شهرداری در راستای برطرف کردن حضور افراد فاقد صلاحیت به عنوان مجری ناظر هنوز به اجماع نرسیده و این موضوع به دفتر امور عمرانی استانداری فارس رسیده است. 

کد خبر 4751209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha