۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵

از امروز

بارش باران در گیلان/ دمای هوا ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد

بارش باران در گیلان/ دمای هوا ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد

رشت- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز دور جدید بارش‌ها در این استان، گفت: دمای هوای گیلان ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

مازیار غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار از امروز به استان گیلان، اظهار کرد: بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت این سامانه از ساعات ابتدای امروز در گیلان است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان گیلان فعال خواهد بود، گفت: در این مدت دمای هوای گیلان نیز ۴ تا ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و هچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: از عصر امروز به ویژه شب هنگام بارش باران و وزش باد در برخی مناطق بخصوص در مناطق غربی استان شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه برای روز دوشنبه نیز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با پدیده مه آلودگی خواهد بود، تصریح کرد: برای برخی از ساعات بارش‌ها و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر ۲۱ درجه سانتی‌گراد  و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است، بیان کرد: آسمان شهر رشت نیز برای امروز ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما و در بعضی از ساعات همراه با بارندگی و وزش باد به ویژه عصر و شب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: وضعیت ارتفاع موج دریا نیز برای امروز بین یک تا ۱.۵ متر پیش بینی شده است.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان از کشاورزان، گلخانه داران و پرورش دهندگان مرغ و ماهی نیز خواست تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را در نظر بگیرند، افزود: مسافران و گردشگران نیز از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

کد خبر 4751309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha