۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۲:۱۷

در سخنرانی سفیر جدید این کشور در عراق اعلام شد؛

تاکید آمریکا بر اهمیت حضور ایران در کنفرانس شرم الشیخ

سفیر جدید آمریکا در عراق با ابراز امیدواری از حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی شرم الشیخ درباره عراق اعلام کرد: حضور ایران و سوریه در این کنفرانس یک فرصت واقعی ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو سوا،"رایان کروکر" درکنفرانس مطبوعاتی خود در بغداد با اشاره به کنفرانس بین المللی درباره عراق درمصرابرازامیدواری کرد که ایران و سوریه دراین کنفرانس شرکت کنند.

سفیرجدید آمریکا درعراق گفت :"به نظرما این (کنفرانس ) برای همسایگان عراق به ویژه ایران وسوریه فرصت همکاری فراهم می آورد تا به این ترتیب راه تماس سازنده برای حمایت از دولت و ملت و نه غیرآن را طراحی کنیم".

وی با ابراز امیدواری درباره حضور ایران و سوریه در این کنفرانس تصریح کرد: حضوراین دوکشورفرصت واقعی را ایجاد می کند، اما درهرحال تهران و دمشق خود اختیار تصمیم گیری دراین باره را دارند.

"کروکر" افزود: ما آمادگی همکاری با دو کنفرانس بین المللی و همسایگان در شرم الشیخ را داریم وهمچنین هرآنچه که درتوانمان باشد برای ارائه کمک های بین المللی و منطقه ای به عراق و برقراری ثبات و امنیت درآن تلاش می کنیم.

درهمین رابطه اخیرا"سید محمد علی حسینی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه مشکل ایران با اجلاس شرم الشیخ ، مکان و محتوای آن است، گفت : در حال حاضر رایزنی هایی برای تضعیف نشدن نقش همسایگان عراق در این اجلاس در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در زمینه حضور، عدم حضور و یا سطح حضور در این اجلاس در حال بررسی هستیم و آقای متکی در این هفته با همتای عراقی خود مذاکراتی را انجام خواهند داد که پس از آن تصمیم نهایی برای این اجلاس اتخاذ خواهد شد.

"هوشیار زیباری" وزیرامورخارجه عراق که درنظر دارد فردا چهارشنبه به ایران سفر کند؛ هدف خود را از این سفر تشویق مقامات ایرانی برای حضور درکنفرانس شرم الشیخ عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دولت عراق موفقیت کنفرانس شرم الشیخ را منوط به شرکت ایران در آن می داند.

کد خبر 475256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha