۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس خبرداد:

پایش ارتباط بیش از ۲۳۰۰ روستا در فارس

پایش ارتباط بیش از ۲۳۰۰ روستا در فارس

شیراز_ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس گفت: وضعیت ارتباطی بیش از دو هزار و۳۳۶ روستا بالای ۲۰ خانوار استان پایش و ارزیابی شد.

مهرداد سهرابی چهارشنبه  در گفت و گو با  خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به بررسی وضعیت ارتباطی روستاهای کل کشور و بروز رسانی اطلاعات موجود در حوزه ارتباطات اقدام شد که در استان فارس نیز این مهم اجرایی و  بر همین اساس بیش از دو هزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲۹ شهرستان استان مورد پایش قرار گرفت.

وی در خصوص مدت زمان اجرای این طرح تاکید کرد: ۲۹ شهرستان استان فارس ظرف مدت سه ماه و با بهره گیری از توانمندی  بیش از شش هزار نفر-ساعت مورد ارزیابی قرار گرفت.

سهرابی با اشاره به دستگاه های همکار در این پروژه اظهار کرد: دستگاه های مختلفی در این طرح با اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان همکاری داشتند که از جمله این دستگاه ها می توان به اداره کل ارتباطات زیر ساخت استان، مخابرات منطقه فارس، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و اداره کل تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه جنوب  اشاره کرد. 

او معتقد است: اطلاعات جمع آوری شده از وضعیت ارتباطی روستاها زمینه ساز پیشرفت و بهبود وضعیت ارتباطی استان بوده و قدم بزرگی در کاهش شکاف دیجیتالی و افزایش خدمت رسانی در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.
 

کد خبر 4753857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha