۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹

مدیرکل دفتر تحول اداری بیمه سلامت:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی محقق شد

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی محقق شد

بوشهر- مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت گفت: با اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی ۱۲ میلیارد ریال در هزینه تأمین کاغذ در این بخش صرفه‌جویی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مشایخی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت در استان بوشهر اظهار داشت: سالانه ۲۰ میلیون دفترچه در سازمان بیمه سلامت چاپ می‌شود که با احتساب جلد شمار برگ‌های این دفترچه به حدود ۶۰ برگ می‌رسد.

وی تصریح کرد: این ۲۰ میلیون دفترچه سالانه علاوه بر حجم عملیات بالا برای ثبت، انبار و نگهداری آن‌ها تنها ۱۲ میلیارد ریال هزینه تأمین کاغذ دارد که با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک این هزینه حذف‌شده است.

نسخه‌نویسی الکترونیکی از وقوع خطاهای تجویز نیز جلوگیری می‌کند

مشایخی با بیان اینکه امروز حوزه الکترونیک سلامت در حال تحول اساسی است که نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از این دستاوردهاست عنوان کرد: در نسخه‌نویسی کاغذی شاید تجویز برخی داروها نیاز به هشدارهایی داشته باشد که در این فرایند قابل‌تشخیص نباشد ولی نسخه‌نویسی الکترونیکی از وقوع خطاهای تجویز نیز جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت گفت: در قبال حجم بالای بیماران به پزشکان خطای تجویز پزشک اندک و غیرقابل‌اغماض است که با نسخه‌نویسی الکترونیک همین خطاهای اندک نیز اتفاق نمی‌افتد.

مشایخی ادامه داد: با تکمیل طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اگر به واسطه شرایط بیمار و یا تداخل دارویی نیاز به هشدارهایی باشد نسخه‌نویسی الکترونیکی این هشدار را می‌دهد تا تجویز دارو خطا صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: سلامت یکی از حوزه‌های مهم در حوزه اجتماعی است زیرا با ارتقا سلامت منجر به نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شاهد خواهیم بود.

در این همایش شماری از فعالان حوزه سلامت استان بوشهر تجلیل شدند.

کد خبر 4754497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha