۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳

معاون فرهنگ و ارشاد اردبیل:

اجرای تئاتر در اردبیل ۶ برابر افزایش یافت

اجرای تئاتر در  اردبیل ۶ برابر افزایش یافت

اردبیل - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در یک و نیم سال گذشته رشد ۶ برابری اجرای تئاتر در استان اردبیل را شاهد بودیم.

غریب منوچهری پیش از ظهر پنجشنبه در ستاد هماهنگی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: رشد ۶ برابری در اجراهای تئاتر نسبت به سالیان گذشته تنها مختص شهرستان اردبیل و مرکز استان نبوده بلکه در دیگر شهرستان‌ها نیز همین امر صادق است.

وی افزود: شهرستان‌های خلخال، گرمی، مشگین شهر، بیله سوار و پارس آباد از جمله شهرهای فعال در حوزه نمایش هستند که در فصول مختلف سال اجرا دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: توجه به استقبال بسیار بالای گروه‌های هنر نمایشی استان اردبیل از اجراهای عمومی و به منظور شرکت در جشنواره تئاتر استانی، امسال با محدودیت مکان تمرین و اجرا روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: دلیل اصلی محدودیت‌ها درخواست اکثر گروه‌ها برای اجراهای خود در ساعات بعد از ظهر بوده تا این موضوع باعث تداخل درخواست‌ها گردد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه عمده تمرینات و اجراها در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: سه اتاق تمرین و دو پلاتو کوچک و یک سالن اصلی در این مجموعه است که به خاطر اینکه سالن اصلی عمدتا برای اجراها در نظر گرفته می‌شود تمرینات در سایر بخش ها برنامه ریزی شده و به طور مرتب انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: استقبال بیش از حد هنرمندان نمایشی برای اجراهای تئاتر، مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده و طی مکاتبات مختلف با مسئولان استانی و کشوری در حال پیگیری ایجاد و بهره برداری از تئاتر شهر اردبیل هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری بیست و هفتیمن جشنواره تئاتر استانی اردبیل، افزود: با توجه به اینکه جشنواره‌های تئاتر استانی برآیند اجراهای عمومی گروه‌ها بوده و گروه‌ها ملزم هستند تا برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی حداقل ۵ اجرا، قبل از شروع جشنواره داشته باشند برخی از گروه‌ها این امر را منتهی به روزهای شروع جشنواره می‌نمایند که این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تاکنون تلاش شده تا از امکانات موجود برای تمرینات گروه‌ها به بهترین نحو استفاده گردد و در این راستا بیش از ۳۰ گروه نمایشی از اول سال تاکنون اجرا داشتند، همچنین حدود ۱۰ گروه نیز در حال تمرینات نهایی و آماده سازی برای اجرا هستند.

کد خبر 4755095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha