۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷

رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران:

۳۸۳ میلیون فقره تردد در راههای مازندران ثبت شده است

۳۸۳ میلیون فقره تردد در راههای مازندران ثبت شده است

ساری - رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران گفت: امسال ۳۸۳ میلیون فقره تردد در راههای استان ثبت شده که رشد یک درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی اظهار داشت: برابر آمار به دست آمده از ۱۰۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی هفت ماه نخست سالجاری بیش از ۳۸۳ میلیون و ۵۷۹ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه در سطح محورهای استان مازندران به ثبت رسیده که این میزان از تردد در مقایسه با متوسط تردد در دوره مشابه سال قبل حاکی از افزایش ۱ درصدی است.

وی گفت : طی این دوره استان مازندران، بیش از ۶ درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه سومین استان پرتردد کشور قرار گرفته است. بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه در استان مازندران، نشان می دهد پرترددترین ساعت روز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۲۰ اتفاق می افتد و ساعت ۱۸ الی ۱۹  با تردد ساعتی حدود ۱۲۴هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پرتردد هفت ماه اول سال ۹۸ بوده است.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی در طی این مدت حدود ۷۴ هزار تردد بوده نتیجه می شود در طی ساعت اوج میزان تردد در حدود ۱.۶ برابر میزان تردد ساعتی میانگین روز بوده است. طی هفت ماه نخست سال ۹۸ میزان تردد وسایل نقلیه سنگین استان مازندران در حدود ۳۱ میلیون و ۲۸۵ هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی حدود ۸ درصدی وسایل نقلیه سنگین از تردد کل وسایل نقلیه است.

رئیس اداره مرکز مدیریت راه های استان مازندران  تصریح نمود: این میزان از تردد، حاکی از افزایش ۳ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد : آمار تردد ثبت شده از محورهای مواصلاتی استان مازندران با استان‌های مجاور نشان می‌دهد که طی هفت ماه نخست سال جاری از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از ۳۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تردد انجام شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

هاشمی اظهار داشت : از مجموع ترددهای ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان طی این دوره در حدود ۹۱ درصد از ترددها در محورهای مواصلاتی استان متعلق به وسایل نقلیه سواری، ۱ درصد اتوبوس و مابقی انواع وسیله نقلیه سنگین بوده است.

کد خبر 4755270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha