۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲

امام جمعه موقت بیرجند:

راهپیمایی اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین را به رخ جهانیان کشید

راهپیمایی اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین را به رخ جهانیان کشید

بیرجند-امام جمعه موقت بیرجند گفت:راهپیمایی اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهرجمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهارکرد: دوره بعد از رسالت و نبوت حضرت محمد(ص) دوران جدیدی برای بشریت است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند بیان‌کرد: اگر ۱۰۰ سال قبل بر اساس روایات بیان می‌کردیم که امام زمان(عج) در زمان ظهور در کنار کعبه سخن می‌گویند و همگان در گوشه گوشه جهان ایشان را می‌بینند، از ما نمی‌پذیرفتند.

نوفرستی ادامه‌داد: ولی امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان وجود دارد که شخصی در نقطه‌ای از دنیا سخنرانی کند و از شرق و غرب عالم انسان‌ها سخنان او را بشنوند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های ائمه معصومین(ع)   برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، افزود: تنها یک انسان پاک و آماده برای مقابله با ظلم  و ستم می‌تواند مدیریت جامعه اسلامی را برعهده بگیرد.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند با تبیین تفاوت نوع مجاهدت ائمه معصومین(ع) گفت: گاه نوع مجاهدت امامان چون امام علی(ع) از جنس سکوت در ۲۵ سال بعد از رحلت رسول الله(ص) و زمانی چون امام حسین(ع) یک قیام شهادت‌طلبانه بود. ‌

نوفرستی بیان‌کرد: انقلاب اسلامی ثمره ثلاش، مجاهدت‌ها و رنج‌های علماء و اندیشمندان در دوران بعد از غیبت امام زمان(عج) است و امیدواریم در این مرحله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به چهارم آبان ماه و روز وقف ادامه‌داد: موقوفات در طول تاریخ فرهنگ حسینی و عزاداری سیدالشهدا(ع) را ترویج کرده است و امروزه نیز در حوزه نیازهای جامعه باید به سمت وقف برویم.

امام جمعه موقت بیرجند با تبیین اینکه وقف یک سرمایه‌گذاری ابدی است، گفت: همه ما باید در حوزه ترویج وقف و حفظ موقوفات احساس مسئولیت داشته باشیم.

نوفرستی با اشاره به ۱۳ آبان و سالروز افشاگری امام(ره) علیه کاپیتولاسیون اظهارکرد: آن روزها مجبور به پذیرش ذلتی چون کاپیتولاسیون بودیم ولی امروزه به برکت نظام ولایی عزت پیدا کردیم.

وی بیان‌کرد: در راهپیمایی باشکوه اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین به رخ جهانیان کشیده شد و ثمرات بسیار ارزشمند و مطلوبی داشت.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دستگیری فردی چون روح الله زم که در حمایت سیستم امنیتی فرانسه بود یک دستاورد بزرگ اطلاعاتی سپاه پاسداران محسوب می شود.

نوفرستی یادآور شد: امیدواریم در موقعیت‌های دیگر نیز شاهد پیروزی‌های سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور باشیم.

کد خبر 4755550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha