۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸

امام جمعه موقت اردبیل:

آمریکا قاتل زنجیره‌ای توافقات بین المللی است

آمریکا قاتل زنجیره‌ای توافقات بین المللی است

اردبیل - امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل مواضع بر حق خود عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: آمریکا قاتل زنجیره‌ای توافقات بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل عنوان کرد: آمریکا قاتل زنجیره‌ای توافقات بین المللی است و در این راستا حضرت امام فرموده بودند «رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است» لذا در نتیجه می‌بینیم که هیچ گاه مستضعف نمی‌تواند با مستکبر رابطه داشته باشد مگر اینکه طرف مقابلش دست از استکبار خود بردارد. در مقابل چنین کشوری تقابل لازم است نه تعامل.

وی افزود: ما در تمام دوره‌های بعد از انقلاب با اکثریت کشورها تعامل داشتیم لیکن امروز آن چیزی که بیشتر از تعامل با دنیا برایمان مفید است، تعامل با یکدیگر است. این سخن بدین معنا نیست که ما از مواضع خود عقب نشینی کنیم؛ ما باید در ضمن حفظ اعتقادات صحیح خود، در زیر سایه رهبر معظم انقلاب، تعامل و انسجام درونی خود را تقویت کنیم و به صورت متحد با توان داخلی بر مشکلات غلبه کنیم.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه با اشاره به لزوم رعایت تقوا در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی، افزود: هر ملتی که حرکتش بر اساس تقوا باشد و تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود معیار و ملاک قرار دهد، خداوند گشایش و فرج را در ساحت‌های مختلف زندگی برایش رقم خواهد زد.

عواقب سخت تعامل با استکبار

عابدیان تصریح کرد: انسان فطرتا در پی تعامل است و هیچ عاقلی آن را نفی نمی‌کند؛ اما تعامل با شخصی که روحیه استکباری دارد، انسان را به منزله گاو شیر ده خواهد دانست و توطئه می‌کند تا ریشه او را از بین ببرد، لذا آقای روحانی هم تصریح کرد که تعامل با دولت‌های مستکبر جهان دیوانگی است.

وی یادآور شد: اگر امتی با خدا باشد دیگر ترسی از ابر قدرت‌ها نخواهد داشت همچنان که در شکافته شدن دریا بر قوم حضرت موسی، اعتماد به خداوند بود که کار آن‌ها را به پیش برد. در آن مقطع اعتماد به خداوند موجب شد تا در برابر فرعون که ابرقدرت زمان بود، نهراسند و به پیروزی برسند اکنون نیز ما در برابر ابر قدرت زمان که آمریکاست با توکل بر خداوند، پیروز میدان خواهیم بود.

عابدیان در خاتمه با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف، خیرات بسیار مهم و ویژه‌ای است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. وقف می‌تواند تمام خیرات را احیاء کند و در قالب هرکدام از آنها تحقق پیدا کند و هرکس می‌تواند با هر سلیقه‌ای در ساحت‌های مختلف اقدام به وقف نماید. وقف ثروت زیادی هم نمی‌خواهد و هرکس با هر تمکن مالی می‌تواند اقدام به وقف نماید. 

وی افزود: مناسب است اداره کل اوقاف و امور خیریه صندوق‌هایی در فضای حقیقی یا امکاناتی را در فضای مجازی فراهم آورد تا هرکس با هر تمکن مالی بتواند در وقف مشارکت نماید.

کد خبر 4755647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha