۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰

استاندار اردبیل:

ساختمان‌های انتقال خون مرکز اردبیل متمرکز می‌شوند

ساختمان‌های انتقال خون مرکز اردبیل متمرکز می‌شوند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه ساختمان‌های اداری، فنی و خون گیری انتقال خون اردبیل در فاصله زیاد و جدا از هم قرار دارند باید برای متمرکز کردن این ساختمان‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو شامگاه شنبه در بازدید از واحدهای انتقال خون استان اردبیل عنوان کرد: ساختمان مرکزی انتقال خون باید به تناسب جمعیت توسعه یابد و برای این منظور زمینی مناسب برای تجمیع ساختمان‌های این اداره کل در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های اداره کل انتقال خون در مرکز اردبیل دو مورد است، ادامه داد: شعب خونگیری در شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و خلخال نیز مستقر هستند و برای توسعه و احداث ساختمان مرکزی مناسب و شعب شهرستان‌ها در سفر رئیس جمهور به استان اعتبار مورد نیاز مصوب خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد:با ایجاد زیرساخت‌های لازم با محوریت بخش خصوصی می‌توان از یافته‌های تحقیقاتی انتقال خون برای تولید داروهای پیشگیری و ایجاد اشتغال بهره برد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی جهت پیشگیری از بیماری‌های خاص تدوین شود، گفت: چنانچه طرح‌های مناسب برای تولید داروها و ایجاد مراکز درمانی وجود داشته باشد از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این رابطه استفاده می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش عوامل و پرسنل انتقال خون اردبیل، افزود: اینکه میزان ضایعات خونی از ۱۰ درصد به ۱/۴ درصد در استان رسیده، نشان از احساس مسئولیت و تلاش پرسنل این مجموعه دارد و امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها آلارم‌های مثبت خونی از لحاظ کیفیت مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

بهنام جو افزود: کارشناسان انتقال خون با تحقیقات و پژوهش و همکاری دانشگاه های استان می توانند در پیشگیری از میزان افزایش غلظت خونی و فشار خون نقش مهمی داشته باشند و در رابطه با سند سلامت نظر کارشناسی داشته باشند.

کد خبر 4756871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha