۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

زنجان در اجرای پروژه‌های الکترونیکی پیشتاز است

زنجان در اجرای پروژه‌های الکترونیکی پیشتاز است

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: زنجان در اجرای پروژه‌های الکترونیکی جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم‌خانی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه‌های الکترونیکی در استان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و زنجان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافی که از اجرای پروژه‌های الکترونیکی دنبال می‌شود، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ است.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به معنای حمایت واقعی از شرایطی است که امروز بر محیط زیست حاکم است، ادامه داد: بعد از اجرای پروژه الکترونیکی در استان زنجان، میزان برگ کاغذ استفاده شده در بخش‌های مختلف بیمه سلامت از ۲۳۰ هزار و ۲۰۲ برگ به ۲۸ هزار و ۲۲۱ برگ اوراق ارسالی در زمینه بستری‌ها، کاهش پیدا کرده است.

ابراهیم خانی از نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌عنوان یکی از اقدامات مهم و موثر در راستای کاهش استفاده از کاغذ عنوان کرد و با یادآوری اینکه طرح پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری به صورت الکترونیکی از خردادماه امسال به صورت آزمایشی در استان به اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: این پروسه از تیرماه به صورت رسمی به اجرا گذاشته شد و امروز در همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزار روستایی در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که این میزان در کل کشور ۲۲ میلیون روستایی است، اظهار کرد: آمار ارائه شده در خصوص تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند.

ابراهیم خانی ادغام خدمات درمانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیمه سلامت را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و با اشاره به اینکه به واسطه انجام این طرح، ۴۱۰۰ مددجو با تحت پوشش قرار گرفتن، موفق به دریافت دفترچه بیمه سلامت شدند، بیان کرد: متاسفانه یکی از دغدغه‌های مهم حوزه بیمه، تحت پوشش قرار نگرفتن برخی از خانوارها ذیل هیچ‌گونه بیمه درمانی است که این میزان در استان زنجان حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

وی همچنین با اشاره به اجرای آیین‌نامه بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه، آن‌را به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم و موفق دانست و با یادآوری اینکه طرح مذکور از ۱۳ آبان‌ماه کلید خواهد خورد، افزود: در این طرح آمده است که اگر فردی تا به امروز از هیچ‌گونه بیمه پایه‌ای بهره‌مند نبوده، می‌تواند بعد از ارزیابی‌های درآمدی صورت گرفته، از مزایای بیمه سلامت استفاده کند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه مطالبات همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی تا پایان تیرماه و مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز تا پایان مردادماه امسال پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: افراد فاقد دفترچه درمانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و دریافت دفترچه اقدام کنند.

کد خبر 4757837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha