۶ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۲۵

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

ماهانه ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمه شدگان هزینه می شود

ماهانه ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمه شدگان هزینه می شود

سنندج - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در کردستان ماهانه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمه شدگان سازمان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انور اسماعیلی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان بیمه سلامت استان کردستان، اظهار کرد: اهداف کلان سازمان بیمه سلامت شامل خرید راهبردی خدمات سلامت، استقرار راهنمایی های بالینی، استقرار کامل سازمان الکترونیک، پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت، ایجاد و خرید واحد خدمات سلامت با محوریت سازمان بیمه سلامت، تامین منابع مالی پایدار، افزایش کارایی و ارتقاء بهره وری و مشارکت در استقرار پزشک خانواده و نظام اجراء، اطلاع رسانی کارآمد و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی است.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است، گفت:از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در استان کردستان هستند و در کشور حدود ۸۵ درصد شامل روستاییان و صندوق بیمه همگانی رایگان هستند که در استان کردستان این میزان به حدود ۹۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران درکل با ۴۲ هزار مرکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد است، افزود: حدود ۱۳۱۴ مرکز پیشخوان با بیمه سلامت در حال ارائه خدمت به بیمه شدگان هستند که بیمه سلامت استان کردستان با ۶۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی و ۳۰ مرکز پیشخوان در حوزه بیمه سلامت به مردم استان خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت چهار پروژه عظیم ملی را درطول ماه گذشته در راستای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات و استقرار سازمان الکترونیک در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تعادل الکترونیک اسناد پزشکی، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و تایید خدمات که در کل کشور در حال اجرا بوده و استان کردستان در هر چهار پروژه جزء استان های پیشتاز کشوری است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز در ۴۰۴ بیمارستان سامانه تعادل الکترونیک اسناد پزشکی مستقر شده است، افزود: تا پایان سال می بایست ۶۰۵ بیمارستان کشور و در کردستان تا پایان آبان ماه ۱۵ بیمارستان تحت پوشش این پروژه باشند.

به گفته این مقام مسئول در حوزه نسخه نویسی ۲۳۵ شهر در کل کشور فعال هستند که در استان کردستان کل شهرهای استان درگیر بوده و از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۱۰ هزار نسخه‌نویسی الکترونیکی تولید است.

وی خاطر نشان کرد: در طول دوره یکساله در استان کردستان حدود ۱۱۰ هزار همپوشانی کشف شده و سامانه تایید خدمات نیز در حوزه داروهای گران قیمت با خدمات تخفیفات در حال ارائه خدمت به مشتریان بوده و در کل کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه اولین ومهمترین دستاورد بیمه سلامت در سالهای اخیر تعامل و همکاری و همفکری با شرکای کاری خود است، خاطرنشان کرد: استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل اطلاعات و ذی نفعان عمده ای همچون دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، انجمن های داروسازان و اعضای شورای بیمه های پایه، تعامل و همکاری بسیاری مناسبی با سازمان بیمه سلامت داشتند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۶۶۶، عنوان کرد: دومین دستاورد سازمان بیمه سلامت راه اندازی این سامانه است که بصورت ۲۴ ساعته در راستای شکایات و پیشنهادات شرکای کاری، مردم و مناطق تحت قرارداد فعال بوده و صدای آنها را به بیمه سلامت میرساند.

وی عنوان کرد: هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه های محروم و نیازمند، توسعه صندوق بیمه ایرانیان، منطقی سازی هزینه ها و ساماندهی تقاضای القائی، اجرای راهنمایی های بالینی، استقرار اپلیکیشن بیمه سلامت در کل کشور، احراز رتبه اول استانی به مدت دو سال پی درپی در جشنواره شهید رجایی، ادغام بیمه شدگان بیمه درمانی کمیته امداد در بیمه سلامت که در کل کشور به تعداد یک میلیون نفر و در استان کردستان به تعداد ۴۳ هزار نفر که از ابتدای سال جاری تا کنون برای همه عزیزان دفترچه درمانی صادر شده است، از دیگر دستاورد های بیمه سلامت است.

وی مهمترین و کلیدی ترین طرح آینده را، طرح بیمه اجباری برای کلیه ایرانیان بیان کرد و افزود: طبق قانون توسعه  برنامه ششم ماموریت صدور اجباری دفترچه درمانی از آبان ماه سال ۹۸ به بیمه سلامت واگذار شده و پیش بینی می شود در حال حاضر ۹ درصد از جمعیت کشور و به همین تناسب ۱۵۰ هزار نفر در کل استان فاقد بیمه هستند و بیمه سلامت موظف است این افراد را شناسایی کرده و برای آنها بصورت رایگان یا بصورت دریافت حق بیمه دفترچه درمانی صادر نماید.

کد خبر 4757961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha