۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۳۵۰ هزار روستایی درزنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۳۵۰ هزار روستایی درزنجان تحت پوشش بیمه سلامت  هستند

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:در حال حاضر ۳۵۰ هزار روستایی در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم خانی ظهر چهارشنبه در همایش بیمه سلامت در محل بیمه سلامت زنجان، گفت: خوشبختانه پروژه‌های الکترونیکی در استان زنجان از پیشرفت خوبی برخوردار است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه زنجان در زمینه الکترونیکی کردن ارائه خدمات الکترونیکی جزو استان‌های پیشرو است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که از اجرای پروژه‌های الکترونیکی دنبال می‌شود، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ است.

ابراهیم خانی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزار روستایی در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت  هستند، ابراز کرد: این میزان در کل کشور ۲۲ میلیون روستایی است.

وی  به بیمه شدگان بیمه سلامت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان بیش از ۱۳ هزار نفر بیمه همگانی بیمه سلامت هستند که در مجموع از جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار و ۶۰ نفری استان زنجان بیش از ۵۸ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد:  بیمه سلامت استان زنجان با ۱۳ بیمارستان دولتی و خصوصی، ۸۶ مرکز جامع سلامت و ۴۵۰ مرکز تخصصی و درمانی و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها طرف قرار داد است.

ابراهیم خانی از فعالیت ۲۵ دفتر پیشخوان دولت در استان زنجان خبر داد و گفت: ۹ مورد از این دفاتر در شهرستان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه پنج نوع بیمار خاص در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیماران ام‌اس، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان از خدمات درمانی این سازمان استفاده لازم را دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در استان زنجان  بیش از۶۹۴ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کد خبر 4759084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha