۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

۵۰ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

۵۰ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر ضرورت فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی در خصوص اهداف پدافند غیرعامل تاکید کرددو گفت: ۵۰ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی ظهر آدینه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای این شهر، ضمن بیان اینکه ۵۰ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مردم با اهداف و کارکردهای پدافند غیرعامل آشنا نیستند لذا این رزمایش‌ها می‌تواند گامی در راستای گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل باشد.

وی ضمن بیان اینکه امروز کشور با تهدیدات زیستی، سایبری و فنی بسیاری مواجه است، افزود: برای غلبه بر این تهدیدات باید زیرساخت‌های حیاتی کشور از این موارد کاملاً ایمن باشد لذا سازوکارهای مشخصی برای دستگاه‌ها و نهادهای حساس در نظر گرفته‌شده است.

برگزاری ۳۵۰ برنامه در استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: برای رسیدن به این مهم نهادهای نظارتی و اجرایی نیز می‌بایست آن‌ها را رعایت کنند که این امر در دستور کار قرار دارد.

کارخایی ضمن بیان اینکه طی هفته پدافند غیرعامل ۳۵۰ عنوان برنامه در کل استان سمنان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد این برنامه‌ها ضرورت پدافند غیرعامل در باور عمومی و رسیدم به گفتمان مناسبی از آن در جامعه خواهد بود که این برنامه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه شعار امسال این هفته  «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی بارونق تولید» تعیین‌شده است، افزود: واردات و صادرات کالا و مهاجرت پرندگان، سوق پیدا کردن دشمن از گزینه‌های نظامی به رویکردهای علمی و فناورانه و راهبردهای پژوهشی ازجمله مواردی که باید در استان سمنان نسبت به آن‌ها هوشیار بود.

کد خبر 4760397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha