۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۸

نماینده مردم شازند در مجلس تاکید کرد؛

برداشت های معدنی در زیستگاه های باارزش شازند باید متوقف شود

برداشت های معدنی در زیستگاه های باارزش شازند باید متوقف شود

اراک- نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت های معدنی در برخی مناطق و زیستگاه های باارزش شازند باید متوقف شود، چرا که برخلاف اصل مهم و ملی حفظ محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی روز جمعه در جریان برگزاری سومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه ذخیره گاه جنگلی بلوط روستای سرسختی در شازند، اظهار داشت: اقدام به برگزاری جشنواره روستایی حفاظت و توسعه ذخیره گاه جنگلی بلوط روستای سرسختی در شهرستان شازند در سه سال اخیر به اعتقاد بنده یک اعتراض علمی و اخلاقی نسبت به مسئولینی است که در گذشته نسبت به اهمیت این منطقه غفلت کرده اند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی برگزاری این جشنواره در سومین سال خود نشان دهنده همراهی، همدلی اهالی، سمن ها و مسئولینی است که دلسوزانه در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان و این منطقه تلاش می کنند.

وی بیان کرد: مناطق پاکل، ده سفید، نور آباد، برج، سه تاقلعه، آستانه، شازند و... جزو محدوده های با ارزش و شگفت انگیز منطقه شازند است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولینی که برای برداشت از معادن در این منطقه مجوز صادر می کنند، این کار را متوقف کنند، چرا که این اقدام در راستای منافع ملی نیست. اصلی ترین منافع ملی محیط زیست و طبیعت است که باید در حفظ آن کوشا بود.

ابراهیمی تصریح کرد: برداشت شن، ماسه و... از روستاهای این منطقه هیچ توجیهی ندارد چرا که زندگی مردم این منطقه را با خطر مواجه می سازد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراض کشاورزان این منطقه نسبت به برداشت منابع از روستاها به وزارت کشور و کمیسیون اصل ۹۰  مجلس منعکس شده و به طور قطع این قضیه پیگیری می شود تا بتوان با اقدامات مناسب، محیط زیست پیرامون این منطقه را حفظ کرد و این سرمایه ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار داد.

کد خبر 4760570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha