۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷

مدیر جهاد کشاورزی دامغان:

۱۷ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت زعفران رفته است

۱۷ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت زعفران رفته است

دامغان - مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه ۱۷ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد، گفت: برداشت چهار الی پنج کیلو زعفران در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

سید محسن طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۱۷ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت زعفران قرار دارد، ابراز داشت: از این میزان ۱۴ هکتار بارور است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته میزان برداشت زعفران از زمین‌های زیر کشت این محصول سه کیلوگرم در هکتار بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت محصول زعفران در دامغان به چهارتا پنج کیلوگرم در هر هکتار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه درصد سرمازدگی به محصول زعفران در سال زراعی جاری صفر بوده است، ابراز داشت: کشت زعفران چند سالی است که در استان سمنان متداول شده و دامغان نیز از این نظر دارای شرایط آب و هوایی کاملا مساعد است.

طباطبائیان ضمن بیان اینکه مزیت نسبی زعفران در خصوص آب مصرفی و درآمد سالانه باعث توجه بهره‌برداران به کشت این محصول در مزارع شده است، تصریح کرد: شرایط آب‌وهوا طی دو سال گذشته برای رشد زعفران در دامغان کاملا مساعد بود و همین امر اقبال بهره‌برداران را به این موضوع بیشتر کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بهره‌برداران در کنار باغات و زمین‌های خود می‌توانند محوطه کوچکی را به کشت زعفران اختصاص دهند که با توجه به اقتصادی بودن این محصول باعث شد تا دامغانی‌ها به کشت زعفران اقبال بیشتری نشان دهند.

کد خبر 4762300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha