۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱

امام جمعه قزوین:

۱۳ آبان بیانگر بصیرت سه نسل انقلابی در کشور است

۱۳ آبان بیانگر بصیرت سه نسل انقلابی در کشور است

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ۱۳ آبان ماه نماد بصیرت انقلابی سه نسل کارآمد و آینده ساز کشور و حضور بانشاط مردم در  تجمع این روز پاسخ کوبنده به بدخواهان نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ۱۳ آبان امسال هم با حضور دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و تجمع در خیابان شهدای قزوین برگزار شد تا نسل آینده ساز کشور هم با مشارکت در فعالیتهای سیاسی بصیرت خود را در همراهی با آرمانهای انقلاب نشان دهد.

روز ۱۳ آبان معمولا با برنامه های متنوعی همراه است تا شادی و نشاط دانش آموزان برای حضور در این تجمع و راهپیمایی مضاعف باشد که امسال هرچند برنامه های کمتری در قزوین تدارک دیده شده بود اما برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع چای با طعم مرگ بر آمریکا و اجرای سرود انقلابی از ابتکاراتی بود که به سخره گرفتن اقتدار پوشالی آمریکا را تداعی می کرد.

نقاشی صورت نویسی با شعارهای انقلابی واستکبار ستیزی از دیگر برنامه های شادی بود که نظر دانش آموزان را به خود جلب کرده بود و هر دانش آموز شعاری را انتخاب می کرد تا با رنگ روی صورتش نقش بندد.

برپایی ایستگاه سنجش فشار خون هم فرصتی مغتنم بود که سلامت جسمی خود را آزمایش کنید و با هیجان بیشتری فریاد مرگ بر آمریکا سرداده شود.

توزیع بادکنک های رنگی، پرچم سه رنگ ایران هم به تجمع ۱۳ آبان جلوه خاصی داده بود.

حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، معاونان و مدیران استانداری و دستگاههای اجرایی و روحانیون هم در میان شرکت کنندگان مشهود بود و با سرد دادن شعارهای انقلابی، تجمع کنندگان به سخنان حجت الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گوش دادند و با شعارهای انقلابی قطعنامه این روز را تایید کردند.

شادی و نشاط و بازی های کودکانه دانش آموزان و خنده ها و فریادهای این آینده سازان و فریادهای توام با هیجان و صلابت دانش آموزان که مرگ بر آمریکا را سر می دادند نشان می داد که این انقلاب در مسیر رسیدن به آرمان های خود با تربیت کودکان، نوجوانان و جوانانی انقلابی استوار و مصمم تر از گذشته است.

بصیرت سه نسل در حماسه ۱۳ آبان 

حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی در میان تجمع کنندگان فرصتی شد تا در گفتگویی کوتاه دیدگاه نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین را در خصوص اهمیت این حضور جویا شویم.

آیت الله عابدینی به خبرنگار مهر گفت: اهمیت امروز در این است که سه نسل دانش آموز در سال ۵۷ و نسل دانشجو در سال ۵۸ و نسل امام و یاران انقلابی امام در سال ۴۳ همراه امام شدند تا در برابر استکبار بایستند.

وی افزود: امروز جوانان انقلابی استان قزوین با سردادن شعارهای انقلابی خشم و انزجار خود را نسبت به مستکبران عالم نشان دادند و واقعا اعلام آمادگی می کنند که امروز می توانیم به راحتی آمریکا را زیر پای خود له کنیم.

حضور مردم در صحنه رمز موفقیت و پیروزی است

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم که امروز زنگ استکبار ستیزی در مدارس تحت مدیریت وی نواخته شده است نیز که در میان دانش آموزان حضور داشت ضمن گرامیداشت این روز به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که یکی از محورهای مهم انقلاب ما حضور مردم بوده است هم در شکل گیری انقلاب حضور مردم تاثیر گذار بود و هم در ادامه راه و در ادامه مسیر هم مردم در همه مناسبت ها در پای ارزشها ایستادگی کردند و حضور یافتند.

وی بیان کرد: هرجا با کرامت مواجه شدیم ناشی از حضور منسجم مردم بود و این مشارکت به خلق حماسه های بزرگی منجر شد که در ادامه راه هم اگر طالب عزت و موفقیت هستیم و می خواهیم همچنان ارزشهای انقلاب ما حفظ شود و روز به روز به یک نقطه مطلوب دسترسی پیدا کنیم باید با همدلی، انسجام و مهربانی پای ارزشها بایستیم و مقاومت کنیم.


 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز دانش آموزان با نشاط و شادمانی آمدند و بصیرت خود را نشان دادند و این حضور برای دوستان و دشمنان ما پیام دارد.

رحمانی تصریح کرد: پیام تجمع ۱۳ آبان برای دشمنان و آمریکا این است که بدانند روحیه زیاده خواهی آنها در ایران جواب نخواهد داد و این حرکت نشان می دهد که مردم ایران پای ارزشهای ایستاده اند و تمامیت ارضی و استقلال خود را با اقتدار حفظ می کنند.

وی بیان کرد: پیام این روز برای دوستان انقلاب هم این است که ایستادگی و مقاومت جواب می دهد و می تواند ابرقدرتهای پوشالی را تسلیم خواسته های ملتهای مظلوم و بیدار کند.

رحمانی یادآورشد: زنگ استکبار ستیزی امروز دوشنبه در ۲۴۰۰ واحد آموزشی استان قزوین برگزار و یاد شهدا نیز در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش گرامی داشته شد.

دانش آموزانی آگاه برای دفاع از کشور تربیت شده اند

سید سینا بذرگری از دانش آموزانی است که علت حضور خود را در روز ۱۳ آبان برای مشارکت در همراهی با دولتمردان می داند و به خبرنگار مهر می گوید: ما دانش آموزان هم به اندازه خود در برخی مسائل اطلاع داریم و می دانیم اگر کشوری مستقل باشد به موفقیت می رسد.

وی بیان کرد: این که بخواهیم کشوری به ما زور نگوید و خودمان روی پای خود بایستیم یک خواسته حق است و هیچ ملتی دوست ندارد زیر بار ظلم و ستم برود ضمن این که ما هم در تلویزیون دیده ایم چه بلایی بر سر کشورهای ضعیف آورده اند و هیچ کمکی هم به ملتهای مظلوم نشده است.

فاطمه حسینی دانش آموز دیگری است که بر صورت خود پرچم سه رنگی را نقش بسته و می گوید: همکلاسی های من با شادی و خوشحالی در این مراسم شرکت کرده اند تا با گفتن مرگ بر آمریکا به دشمنان ایران بفهمانند که جوانان و نوجوانان ایرانی هم آگاه هستند و دشمن را می شناسند.

وی افزود: همه ما می دانیم که آمریکا در خیلی از کشورها جنایت می کند و با کشتن کودکان و دانش آموزان و مردم بیگناه می خواهد بگوید ابر قدرت است و این کارها غیر انسانی است و اگر ما هم ضعیف باشیم حتما مورد حمله دشمنانی مانند آمریکا قرار می گیریم به همین دلیل هرگز راضی نخواهیم شد زیر سلطه بیگانه باشیم.

امیر کریمی هم دیگر دانش آموزی بود که می گفت: ما هم با شعارهای انقلابی آشنا هستیم و یادگرفته ایم که هرگز زیر بار ستم زندگی نکنیم و با دشمنانی که بدخواه ما هستند کنار نیاییم و شعارهای ما هم نشان می دهد آمریکا را استکبار جهانی می دانیم و باید مقابلش ایستادگی کنیم.

اجرای سرود انقلابی توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های امروز مراسم ۱۳ آبان در قزوین بود.  
 

کد خبر 4763332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha