۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۴۷

فیلم جدید "تارانتینو" در قفسه خاک می‌خورد

فیلم جدید "تارانتینو" در قفسه خاک می‌خورد

شکست تجاری "گرایندهاوس"، جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو نمایش این فیلم را در بریتانیا در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تارانتینو تاثیرگذارترین فیلمساز نسل خود است؛ فروشنده سابق یک ویدئوکلوب که فیلم هایش با تلفیقی از خشونت، دیالوگ های عالی و موسیقی متن بیادماندنی، دنیا را فتح کرده است. اما هر چند تا پیش از نمایش "گرایندهاوس" همه از این اتفاق به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سال یاد می کردند، نمایش جدیدترین فیلم او در آمریکا به اندازه ای ناموفق بود که توزیع کننده ها جرات ندارند این ادای دین 100 میلیون دلاری به سینمای بنجل را در موعد از پیش تعیین شده در بریتانیا به نمایش درآوردند.



کوئنتین تارانتینو در صحنه‌ای از "گرایندهاوس"

این در حالی است که از ماهها پیش روز یک ژوئیه برای نمایش "گرایندهاوس" که با همکاری تارانتینو و رابرت ردریگز ساخته شده، در بریتانیا در نظر گرفته شده بود. پس از شکست تجاری فیلم در آمریکا، اکران آن در بریتانیا به تعویق افتاد. در همین حال، هاروی و باب واینستاین، تهیه کنندگان "گرایندهاوس"، می کوشند یک راه نجات پیدا کنند.

سخنگوی مومنتم پیکچرز، توزیع کننده فیلم در بریتانیا، روز گذشته به اسکرین دیلی گفت: "اکنون در حال بررسی تاریخ اکران فیلم در بریتانیا هستیم. البته قطعا اکران می شود، اما دقیقا نمی دانیم این کار به چه شکل خواهد بود." بری نورمن، یک منتقد فیلم باسابقه گفت تصمیم ناگهانی برای تغییر تاریخ نمایش نشان می دهد حاصل کار دست اندرکاران "گرایندهاوس" سرمایه گذاران آن را ناامید کرده است.

برای تارانتینو که با "سگ های انباری" (1992)، نخستین فیلم خود تماشاگران را حیرتزده کرد و برای "داستان های عامه پسند"، فیلم بعدی خود نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد، این یک اتفاق تحقیرآمیز است. نورمن افزود: "خیلی کم پیش می آید چنین اتفاقی برای یک فیلمساز بزرگ بیفتد. این فیلم برای او شگون نداشت." "گرایندهاوس" نوعی ادای احترام به فیلم های مزخرف و کم هزینه ـ که تارانتینو و رودریگز با دیدن آنها بزرگ شدند - و سینماهای فکسنی یا همان گرایندهاوس‌هاست؛ جایی که آخر شب ها با خرید یک بلیت می شد چند فیلم را دید.

رودریگز، کارگردان فیلم هایی مانند "ال ماریاچی"، "بچه های جاسوس" و "سین سیتی"، اپیزود "وحشت سیاره" را ساخته است،‌ یک داستان مملو از زامبی ها و پر از خون و خونریزی با یک قهرمان زن که به جای یکی از پاهای خود، اسلحه ای بسیار مجهز دارد. اپیزود "اثبات مرگ" تارانتینو که بیشتر منتقدان آن را به اپیزود رودریگز ترجبح داده اند، داستان یک قاتل زنجیره ای با بازی کرت راسل است که با خودرو دستکاری شده خود سراغ قربانیان می رود. هر دو فیلم به لحاظ تصویری جوری ساخته شده اند و پخش می شوند که شرایط فیلم دیدن در سینماهای "گرایندهاوس" دهه 1970 تداعی شود.

پیش از اکران فیلم در آمریکا، باب واینستاین با اشاره جنبه های بلندپروازانه این فیلم که بیش از سه ساعت است، گفت: "کل صنعت نمایش دنبال چیزی جدید است، یک نمایش واقعی". اما اکران "گرایندهاوس" در آمریکا نشان داد این فیلم از دید بسیاری از تماشاگران جریان روز بیش از حد طولانی و نامفهوم است. این فیلم در سه هفته تنها 23 میلیون دلار فروخت که نیمی از آن در تعطیلات عید پاک بود. اکنون برادران واینستاین به این فکر افتاده اند که شاید بهتر باشد به دو فیلم جداگانه تبدیل شود.

مایکل گابینز، سردبیر اسکرین اینترنشنال گفت: "اینکه فیلم اصلا اکران نشود برایم قابل تصور نیست، اما نوع پخش آن می تواند جالب باشد. امیدوارم نمایش اپیزود "اثبات مرگ" تارانتینو در جشنواره کن به این مسئله کمک کند." (این اپیزود در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد).

پیتر راینر، منتقد فیلم کریستین ساینس مونیتور گفت بسیاری از اهالی هالیوود از اینکه تارانتینو هم بالاخره شکست خورد، خوشحال شدند: "خیلی ها بخاطر موفقیت و شخصیت تند و خودشیفته تارانتینو می خواهند او شکست بخورد. من تصور نمی کنم این شکست او را از بازی خارج کند، اما اگر باز هم فیلمی مثل این بسازد، آن وقت داستان فرق می کند."
کد خبر 476431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha