۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۹:۰۳

قرارسبز هفته دوم آبان ۱۳۹۸؛

نهالکاری، پاکسازی و آموزش برای حفظ محیط زیست

نهالکاری، پاکسازی و آموزش برای حفظ محیط زیست

فعالان محیط زیست قرار سبز هفته دوم آبان ماه را با انجام فعالیت‌های مختلفی برای حفظ محیط زیست سپری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالان محیط زیست قرار سبز هفته دوم آبان ماه را با انجام فعالیت‌های مختلفی برای حفظ محیط زیست سپری کردند.

برنامه ۲۰۹ پاکسازان طبیعت فارس، با همکاری و مشارکت موسسه هنر آفرینان و فرهیختگان جوان خاوران، اختصاص به فرهنگسازی، پاکسازی و همچنین بازدید از کوچه باغهای زیبا و بکر خاوران، قنات شیخ احمدی و آشنایی با نحوه برداشت خرما تهیه رب انار و همچنین بازدید از بزرگترین گلخانه پرورش کاکتوس در جنوب ایران داشت.

وجود درختان گرمسیری چون نخل در کنار درختان سردسیری همچون گردو، سیب و انار به‌نوبه خود می‌تواند نشان دهد که خاوران از چه مزیت‌های آب و هوایی منحصر به‌ فردی بهره می‌برد. گفتنی است که در پایان، زباله های جمع آوری شده در این برنامه به ایستگاه مخصوص جمع آوری زباله منتقل شد.


مجمع فعالان محیط زیست اصفهان اقدام به راه اندازی کمپین جمعه ها برای آینده کرده است. آنها در این هفته با حضور در کوه صفه اصفهان، توضیحاتی در خصوص تغییرات اقلیمی و اثرات آن برای آیندگان را در بین حاضرین ارائه کردند. این کمپین در حال حاضر توسط تعدادی از کشورهای جهان در حال برگزاری است.

بازدید و پاکسازی از کلوت های شهر دلوار استان بوشهر توسط انجمن زیست محیطی دوستداران طبیعت سعدآباد و با حضور گردشگران این منطقه برگزار شد.

جمعی از اعضا تشکل جهان نما در شهر کردکوی استان گلستان با مدیریت آموزش و پرورش کردکوی دیدار کردند.  در این نشست ابتدا حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه آموزش های محیط زیستی در مدارس پرداختند که از مهمترین موارد بیان شده میتوان به لزوم فراگیرشدن فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و معلمان و کادر آموزشی مدارس، اختصاص ساعات آموزشی خاص به مباحث محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده از مباحث محیط زیستی در طرح سوالات، لزوم استفاده از روش های نوین آموزشی، نظافت مشارکتی محیط مدرسه توسط دانش آموزان و انجام تفکیک زباله در کلیه مدارس اشاره کرد.

تعدادی از جوانان بهبهانی علاقه مند به محیط زیست ۱۷ عدد کبک را با هدف فرهنگسازی و جلوگیری از شکار پرندگان، در طبیعت منطقه پشکر این شهرستان در استان خوزستان، رها سازی کردند.

به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر کلاس آموزشی زیست محیطی برای اهالی روستای مرغ محسن و سایر روستاهای اطراف بخش معمولان برگزار شد. در این کارگاه که مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت بود و اقشار مختلفی از جمله کودکان، نوجوانان و زنان خانه دار حضور داشتند، مطالبی همچون محیط زیست، اهمیت آن، حیات وحش، پسماند و مضرات سوزاندن کاه و کلش بیان شد.

در شهرستان نقده استان آذربایجان غربی و با همکاری دانش آموزان و آموزگاران مدرسه روستای بگیم قلعه، دستگاه های اجرایی ذیربط، تشکلهای زیست محیطی پیشگام سولدوز، اصحاب رسانه و جوامع محلی منطقه، یک عدد سیل بند با مصالح بازیافتی احداث شد.

صدمین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان با حضور حداکثری همیاران، شهروندان و مسئولین این شهر در استان خراسان شمالی برگزار شد. در این برنامه پس از پاکسازی مسیر میدان انقلاب تا مجتمع فرهنگی هنری غدیر، جشنی به مناسبت صدمین همایش برگزار شده و از همیاران فعال در این گروه تقدیر شد.

انجمن حامیان محیط زیست زرند استان کرمان به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی، ترجمه کتابی تحت عنوان «۱۰۱ اقدام عملی در مبارزه با تغییر اقلیم» را منتشر کرد. ترجمه این کتاب توسط عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت و عضو شورای مرکزی هماهنگی انجمن حامیان محیط زیست زرند انجام گرفته است.

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در سالروز شهادت امام مهربانی ها امام رضا (ع) مسیر پیاده روی از میدان سیمان تا قدمگاه امام رضا (ع) در این شهرستان را پاکسازی کردند.

جمعی از گروه حامیان محیط زیست زرند استان کرمان به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیم، در منطقه گتکوئیه این شهرستان کوهپیمایی کردند.

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در صد و شصت و نهمین برنامه خود و با هدف رسیدن به شهر بدون زباله، اقدام به فرهنگسازی ، پاکسازی و جمع آوری فیلتر سیگار و درب بطری در پارک فرهنگسرا این شهرستان در استان خوزستان کرد.

گام هفتم طرح شهر سبز من در مسجد سلیمان استان خوزستان انجام گرفت. در این طرح با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست، دوستداران آوای طبیعت کارون و بانوان طبیعت و با حضور جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست، محدوده منازل سد و نیروگاه در منطقه هوانیروز نهالکاری شد.

تاکید بر نگهداری و آبیاری نهال ها توسط اهالی، پیش بینی تامین و کود مورد نیاز درختان و قدردانی از دانش آموزان فعال در جریان برنامه از دیگر بخش های این طرح بود.

پویش ورزش پاک، ورزشگاه پاک همچنان در مسجدسلیمان ادامه دارد. در این برنامه که با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و دوستداران آوای طبیعت کارون برگزار شد، سکوهای ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در استان خوزستان با همراهی هواداران فوتبال پاکسازی شد. این برنامه در خاتمه دیدار نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان انجام گرفت.

نشست مشترک کارگروه پسماند تشکلهای زیست محیطی پیشگام نقده با مسئول خدمات شهری نقده و مدیریت دستگاه هوشمند مجهز به بازیافت کارت rvm، بمنظور جلب همکاری شهروندان برای کنترل زباله شهری و بازیافت آن از مبدأ دراین شهرستان برگزار شد. این اولین مرکز بازیافت تأسیس شده درسطح آذربایجان غربی و منطقه می باشد.

انجمن همیاران محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت هفته تربیت بدنی دوره آموزشی آشنایی با محیط زیست ویژه ورزشکاران ژیمناستیک کار را در مجموعه ورزشی شهید آذری این شهر در استان خوزستان برگزار کرد.

در این دوره آموزشی که با هدف آشنایی ورزشکاران با اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد، مطالبی چون نحوه کاشت بذر مرکبات و درختان بومی به منظور ترویج فضای سبز، عوارض استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی، فواید و نقش فضای سبز و نقش جنگلها در زندگی انسان، اهمیت تفکیک پسماندها و کاهش پسماند تولیدی آموزش داده شد.

کد خبر 4764648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha