۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

زنبورداران کردستانی ۱۸۰۰ تن عسل تولید کردند

زنبورداران کردستانی ۱۸۰۰ تن عسل تولید کردند

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال زنبورداران این استان با شکستن رکورد، میزان تولید این محصول را با حدود ۴۰۰ تن افزایش به یک هزار و ۸۰۰ تن رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در اولین جشنواره منطقه ای زنبور عسل مریوان، اظهار داشت: این جشنواره نقطه عطفی در توسعه صنعت زنبور داری استان است که انتظار می رود با ملی شدن آن بتوان گام های موثرتری در این راستا برداشت.

وی افزود: تلاش می شود برای افزایش کمی و کیفی زنبور عسل تولید سایر فرآورده های آن نیز در استان رواج پیدا کند تا موجب اشتغال و افزایش درآمد، تولید و توسعه پایدار شود.

در ادامه اولین جشنواره منطقه ای عسل و فرآورده‌های آن که با حضور هفت استان کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، همدان،  کرمانشاه، زنجان و ایلام در مریوان برگزار شد با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره در سه بخش، برترین های خود را شناخت که برترین تولید کنندگان کمی و کیفی عسل شامل جواد دولابی از کردستان، محمد علی باخور از آذربایجان شرقی و علی موسی‌بیگی از ایلام بودند.

در بخش اصلاح نژاد و پرورش ملکه زنبور عسل محمد توسلی از کردستان، اباصلت رحمانی از زنجان و رسول قزوینه از کرمانشاه و در بخش تولید ژل رویال نبی‌اله کریمی از زنجان و برهان تاری از کردستان و بهروز شیرزاد از آذربایجان غربی عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این جشنواره خاور کریمی، ریبا ویسی، عابد رایگان و سامان محمد نژاد به عنوان تولید کنندگان برتر و موسی شریفی به عنوان زنبور داران نمونه استان کردستان که در برگزاری این جشنواره یاور دست اندرکاران بودند تجلیل شدند.

کد خبر 4764964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha