۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲

فرماندار اسکو:

نمایشگاه رینوتکس بستری مناسب برای دستیابی به نیازهای فناورانه است

نمایشگاه رینوتکس بستری مناسب برای دستیابی به نیازهای فناورانه است

اسکو-فرماندار شهرستان اسکو گفت:نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ بستری مناسب برای دستیابی به نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی است.

بابک رضی‌منش عصر امروز در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:شهرستان اسکو با مجموع ۲۷۹ ثبت نام در نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس شامل ۲۱۹ طرح در بخش ایده و ۶۰ طرح توسعه و تجاری سازی بعد از شهرستان‌های تبریز و اهر در رتبه سوم قرار گرفته است.

وی افزود: مسئولیت دو زون تخصصی و بسیار مهم نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس که شامل زون تخصصی‌نفت و گاز از دانشگاه صنعتی سهند و زون تخصصی الکترونیک، میکروالکترونیک و فتونیک از دانشگاه آزاد ایلخچی را عهده دار هستند.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد ایلخچی مسئول زون تخصصی الکترونیک، میکروالکترونیک و فتونیک است که با ۱۶۸ طرح، ارائه کننده بیشترین ایده و طرح تجاری سازی شده در آمار شهرستان اسکو است.

رضی منش با بیان اینکه پژوهش سراهای های دانش آموزی اسکو و بخش ابلخچی با ارائه ۹۲ طرح مشارکت بالایی در نمایشگاه دارند ابراز کرد:نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس، گامی بلند برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان ستون اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در شهرستان اسکو نیز کمیته تخصصی برای شناسایی نیازهای فناورانه و استفاده مناسب از ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه تشکیل داده‌ایم.

فرماندار شهرستان اسکو بیان کرد: باید برای اثربخشی و ثمر بخشی نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس برنامه داشته باشیم و نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ بستری مناسب برای دستیابی به نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی است.

رضی منش در ادامه با بیان اینکه قدرت علمی و فناوری، منشاء قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی است عنوان کرد:امروز دانش در دنیای مدرن، منبع اصلی تولید ثروت محسوب می‌شود.

وی افزود: نیروی انسانی جوان، خلاق، پویا و دانش‌محور، بزرگ‌ترین سرمایه کشور برای عبور از مشکلات است و اندوخته فکری بالاترین دارایی اقتصاد دانش بنیان است.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه نباید از ظرفیت استارتاپ ها در ایجاد کسب و کارهای جدید غافل شد تصریح کرد:در استقرار صنایع تبدیلی، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات نیازمند فناوری‌های روز هستیم.

رضی منش در پایان گفت: رمز موفقیت کشور در تولید و اقتصاد، دست کشیدن از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات با تکیه بر ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است.

کد خبر 4765201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha