۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴

معاون وزیر اقتصادی و دارایی:

هوشمند سازی فعالیت های اقتصادی اولویت دولت است

هوشمند سازی فعالیت های اقتصادی اولویت دولت است

قزوین- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد هوشمند و تحقق فعالیت های دیجیتال در اموراقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار مهمترین اولویت دولت در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان قزوین روز یکشنبه با حضور عباس معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مصطفی پور امیدی مدیرکل امور مالیاتی استان و مدیران دستگاههای اقتصادی در محل سالن جلسات امور اقتصادی و دارایی استان قزوین برگزار شد.

عباس معمارنژاد در این جلسه اظهارداشت: در شرایطی که با مشکل تحریم و چالش های اقتصادی مواجهیم باید هوشمند سازی و تسهیل در فضای کسب و کار در اولویت مسئولان قرار گیرد.

معاون امور مالی و بیمه ای وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت: بهبود و تسهیل در فضای کسب و کار و هوشمندسازی فرآیندها مهمترین اولویت اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: اقتصاد هوشمند در بورس، بیمه، بانک، مالیات و اموال تملیکی رویکرد وزیر اقتصاد است و باید کمک کنیم تا این روش پیاده شود.

معمارنژاد تصریح کرد: در این شرایط باید شاهد تحول دیجیتال در کشور باشیم و توجه کنیم تحقق سیستم مالیاتی الکترونیک، با مالیات هوشمند و دیجیتال فرق دارد و تفاوت بیمه و مالیات و گمرک دیجیتالی این است که وقتی صحبت از تحول دیجیتال می کنیم  مدل کسب و کار، فرآیند کسب و کار جدید و استفاده از فرآیند الکترونیک مطرح می شود.

اقتصاد هوشمند و تحقق فعالیت دیجیتال در اموراقتصادی

وی بیان کرد: در سیستم هوشمند نقطه کانونی و محور همه امور توجه به ارباب رجوع و مردم محوری است لذا باید پس از شناخت کامل از نیاز مشتریان زمینه خدمت رسانی را مهیا کرد.

معاون وزیر اقتصاد یادآورشد: در این روش باید باید رفتار مشتری بخوبی تجزیه و تحلیل شده و بر مبنای اطلاعات حرکت کرده و خدمت رسانی کنید.

وی اضافه کرد: اگر برای نمونه سازمان امور مالیاتی دنبال این است که ریزداده های اقتصادی را بگیرد باید رفتار مشتری را بفهمد سپس عدالت مالیاتی را محقق کند یا در گمرک لازم است بتوانیم پس از شناسایی مشتریان خاص خود خدمات ویژه ای به آنها ارائه کنیم. 

معمارنژاد یادآورشد: در سازمان های زیر مجموعه تلاش کنید فرآیندها همزمان با الکترونیکی شدن، اصلاح و هوشمند شود تا کارها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: رویکرد وزیر اقتصاد این است که همزمان با توجه به رشد اقتصادی و اشتغال، منابع جدید درآمدی و مالی هم شناسایی شود که این کار با گسترش تورهای مالیاتی و گمرکی محقق می شود.

جانشین پروری در ادارات مغفول مانده است

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی کشور یادآورشد: متاسفانه در سالهای اخیر از تربیت نیروی انسانی ماهر و جانشین پروری در مدیریت ها غافل مانده ایم و این که فقط مدارک علمی افراد بالا باشد خوب است اما کافی نیست و باید آموزش در حین کار و آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در امور تخصصی جدی گرفته شود. 

معمار نژاد گفت: باید با تسهیل در فضای کسب و کار و هوشمند سازی فرآیندها به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کنیم و در این راستا ‌ستادهای تسهیل استانی کار مهمی دارند و لازم است بر اساس تاکید رهبری و رئیس جمهور در اتکا به تولید داخل مراقب باشند تا تسهیلات درست هزینه شود.

وی بیان کرد: آنچه در ستادهای تسهیل استانی باید محور کار قرار گیرد این است که تسهیلات به واحدهایی داده شود که بازار فروش مناسب داشته باشند زیرا اگر وام را به واحدهای ضعیف بدهیم آنها را بدهکار و ورشکسته خواهیم کرد.

املاک مازاد دولت فروخته شود

معمارنژاد افزود: اگر واحد دریافت کننده تسهیلات امکان فروش محصول داشته باشد می تواند تسهیلات را پرداخت کرده و به رونق و تولید برسد و از بدهکاری خارج شود در غیر این صورت منابع را هدر داده ایم و به تولید هم کمک نشده است.

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی باید تخصیص منابع بانکی بهینه شود چون بدلیل تحریم ها درآمدهای نفتی ما کم شده لازم است با شناسایی منابع جدید و اتکا به درآمدهای مالیاتی و گمرکی و منابع جدید کشور را اداره کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: مولدسازی دارایی های دولت باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا برای نمونه در استان قزوین بیش از ۴ هزار ملک دولتی وجود دارد که باید شناسایی واحدهای مازاد در دستور کار قرار گیرد تا با فروش آن بتوان مولدسازی و درآمدزایی کرده و از مشکلات عبور کرد.

کد خبر 4768074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha