۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

تنش آبی شهرها را با اعتبارات صندوق توسعه ملی حل می کنیم

تنش آبی شهرها را با اعتبارات صندوق توسعه ملی حل می کنیم

قزوین- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، مشکل شهرهای درگیر تنش آبی را حل می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جانباز در جلسه شورای حفاظت منابع آبی که ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای حل مشکلات کم آبی شهرها و مناطق مختلف کشوئر طرح یرا در دست اجرا داریم تا با اختصاص اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی بتوانیم برای شهرهایی که بحران آب دارند استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این اعتبارات ۱.۵ برابر اعتبارات طرح هایی تعیین شده است و می تواند به تسریع در کارها منجر شود و چون نقد است و به صورت اوراق تامین نمی شود بسیار کارساز و تعیین کننده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور یادآورشد: در استان قزوین هم با پیگیری استاندار و نمایندگان یک طرح مهم در حال اجراست که با انتقال اّب سد طالقان قرار است نیاز آبی ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا برطرف شود که در این زمینه نیز همراهی لازم را انجام می دهیم.

جانباز بیان کرد: خوشبختانه فضای مفاهمه خوبی در استان قزوین ایجاد شده و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و نمایندگان پیگیر مشکلات آبی هستند و در زمینه نتامین آب بخش کشاورزی و صنعت هم باید همه دستگاهها برنامه مدونی داشته باشند تا کارها به نتیجه برسد.

وی افزود: تامین آب شرب استان قزوین برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا قزوین از نظر تولیدات کشاورزی و صنعتی جایگاه خاصی دارد و با برنامه خوبی که با طرح سازگاری با کم آبی تدوین شده است امیدواریم بتوانیم در وزارت نیرو به یک جمع بنذدی واحد برسیم.

جانباز افزود: در قالب کمیته سازگاری با کم آبی الان فرصت بودجه ای خوبی داریم که با همکاری مشترک می توانیم اقداماتی داشته باشیم که در این راستا رویکرد نوین در مدیریت آب حفظ تعادل و میان بخشی است و همه دستگاهها باید برنامه منسجم داشته باشند.

کاهش افت آب زیرزمینی در استان قزوین نوید بخش است

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با تشکر از گزارش خوب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: کاهش افت سطح آب زیرزمینی استان از بیش از یک متر به حدود۶۰ سانتیمتر نشان می دهد اقدامات خوبی برای تقویت سفره های آب زیرزیمنی صورت گرفته و کیفبت آب هم در حال بهبودی است.  

وی اظهارداشت: برداشت بیش از حد آب از منابع زیرزمینی باید کنترل و مدیریت شود زیرا بدوئن توجه به مدیریت بهینه منابع آبی نمی توان از بحران عبور کرد.

جانباز افزود: با رعایت حقوق صنعتگران در مسیر احرای طرح سازگاری جدی هستیم و باید از پساب در بخش صنعت و خدمات بیشتر استفاده کنیم تا نیازها تامین شود لذا به سمت استفاده مطلوب و بیشتر از پساب به عنوان جایگزین آب خواهیم رفت.  

وی گفت: شاخص بهره مندی مردم از آب شرب بهداشتی در استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر است و این که برای سال ۱۴۲۵ و افق چشم انداز طرح جامع هم دارید جای قدردانی است.

جانباز افزود: طرح بزرگ انتقال آب سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از طرح های شاخصی است که توانسته ردیف اعتباری بگیرد در خالی که خیلی از طرح های ابرسانی بزرگ این موافقت را نگرفت و این کار می تواند تسریع شود.

وی اضافه کرد: در طرح های روستایی جلساتی داشتیم. ‌و ۲۵۰ نیلیارد تومان برای مجتمع های آبرسانی روستایی قزوین نیاز است که تامین خواهیم کرد و امیدواریم این کار شروع خوبی درنهضت ابرسانی روستایی باشد.

کد خبر 4771392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha