۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵

در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

تقدیر امام جمعه کرج از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی

تقدیر امام جمعه کرج از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ضمن تقدیر از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی، گفت: در مبارزه با فساد تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی استان تشکر کنم محکم ایستاده اند و قصد دارند کسی که صلاحیت ندارد، تایید نشود.

وی اضافه کرد: بنده از این موضوع کاملا حمایت می کنم و در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم. آقا در بیانی فرمودند؛ در مقابل کسانی که جلوی قانون گردن کلفتی می کنند، کوتاه نیایید.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: کوتاه نیامدن جلوی کسانی که مقابل قانون گردن کلفتی می کنند وظیفه همه ماست، نمی شود کسانی که قصد ورود به مجلس قانونگذاری را دارند خودشان، همسرشان و فرزندانشان به قوانین التزام نداشته باشند و قانون شکنی کنند و خلاف مقررات نظام عمل بکنند و التزامی عملی به نظام نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی که مسئولیتی دارند اصرار دارند که افراد فاسد و مفسد را در دستگاه ها بر سر کار بگذارند حتی تهدید می کنند که کذا و کذا می کنیم. زیر بار نمی رویم، الحمدالله دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کار خود را به درستی انجام می دهند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مسئولان محترم شهر و استان به هیچ وجه با کسانی که در آستانه انتخابات و کاندیداتوری هستند، این طرف و آن طرف نروند، مثلا فرماندار، بخشدار، مسئول فلان اداره یا مسئول فلان بخش با آقایی که می خواند کاندید شود، این طرف و آن طرف می روند، حالا اگر جلسه یا شورایی است امر دیگری است. 

وی گفت: اگر مسئولان با کاندیداها رفت و آمد کنند هر دو مورد اتهام هستند.

خطیب جمعه کرج افزود: چطور شده برخی دستگاه ها در این روزها به فکر نیروهای زیرمجموعه خودشان افتاده اند، شام می دهند در این وضعیت که بعضی وقت‌ها حتی نمی توانند حقوق کارمندان را پرداخت کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: هزینه از بیت المال برای شام از چشم ناظران مخفی نمی ماند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه مردم باید هشیار باشند، گفت: عوض نکردن مسئولی که خیانت می کند، به اسم اینکه دمه انتخابات است و نمی توانیم ترکیب را بهم بزنیم، حرف قابل قبولی نیست. جلوی فساد را سریعا باید گرفت.

وی اضافه کرد: وزیر کشور گفته است اگر نیاز به تغییرات مدیریتی باشد شب انتخابات این کار را خواهیم کرد، رهبری نیز تذکر داده اند که از بداخلاقی انتخاباتی جلوگیری شود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری اضافه کرد: اخیرا نام برخی مجموعه ها تغییر کرده، برای مثال نام مجموعه به نام شهید چمران را به "کیش" تغییر داده و در ادامه نوشته اند، شهید چمران سابق، این مسئله پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع)، گفت: در آیات قرآن کریم به اخلاق و منش بزرگ رسول خدا و عظمت شخصیت ایشان اشاره شده است و به گفته امیرالمومنین (ع)، رسول خدا بر دروغگویی اصحاب خود بسیار حساس بود و اگر دروغی از آنها می شنید دیگر به آن افراد اعتنایی نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در ایام مقارن با گرامیداشت مقوله وحدت هستیم اما گاهی از تریبون ها حرف هایی می شنویم که نشان از عدم توجه به این مسئله است، بیان کرد: امروز همه می بینند که آمریکای مستکبر نمی تواند در مقابل ملت ایران پاسخ و حرکتی داشته باشد. 

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه اکنون عملکرد کلی نظام با توجه به مسائلی که پیش رو دارد خوب است، افزود: دولت در حال پیگیری مشکلات است، فشار حداکثری از جنبه مشکلات مالی بر ایران در حال شکست است، درست است که شرایط سختی داشتیم اما مردم بخوبی مقاومت و ایستادگی کرده اند و در حال گذر از این فشارها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اکنون در مرحله دیگری از جنگ با دشمن هستیم، آنوقت عده ای از کمبود بودجه و اینکه نمی توانیم نفت کشور را بفروشیم سخن می گویند، عنوان کرد: آیا این سخنان خدایی ناکرده خط دادن به دشمن و اینکه فشارهای حداکثری بر ملت ما بیشتر شود نیست،  آنها می گویند نباید تولید سلاح داشت و باید کارهای دیپلماتیک انجام داد.

وی خطاب به مسئولان دولت گفت که چرا برنامه های عملیاتی و اقتصادی را خود دنبال نمی کنید و به دیگر دستگاه ها و نهادهای کشور می تازید و در ادامه افزود: بیشتر پروژه هایی که اکنون در کشور به مرحله افتتاح می رسد ثمره کار و تلاش نهادهایی است که برخی مسئولان دولت ازآن انتقاد می کنند؛ در صورتی که آن نهادها شفاف کار کرده و گزارش کار نیز دارند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دلیل این فرافکنی برخی مسئولان دولت برای چیست، بیان کرد: نمی شود برای توجیه سیاست های غلطی که دارند مواردی مانند تحریف تاریخ اسلام را داشته باشند؛ چون رسول خدا پیمان هایی با گروه های مختلف داشت و همه افراد جامعه نیز بر اساس پیمانی که با حضرت داشتند کار می کردند، در کنار آن پیمان هایی نیز با دیگر کشورهای خارجه داشتند اما هیچگاه پیامبر اکرم (ص) دوبار با دشمن وارد پیمان نشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئولان اجرایی بجای تئوری پردازی و ارائه نظریه باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرند، گفت: آنها فکر نکنند با فرافکنی و شلوغ بازی و نشانه های غلط دادن موجب می شوند که مردم دست از پرسش و مطالبه گری در این خصوص بردارند، مردم برای پیدا کردن علت تخلفاتی که بروز پیدا کرده سوال می پرسند و آن را پیگیری می کنند.

وی با تاکید براینکه مسئولان دولت باید پاسخ دهند که با سرمایه مردم چه کرده اند، عنوان کرد: آنها سرمایه ای وسیع برای رشد و ارتقای کشور در اختیار داشتند باید در مورد هزینه کرد آن پاسخ دهند.

خطیب جمعه کرج افزود: دشمن به دنبال نیرنگ بیشتر است، در این شرایط بازگشت به قبل و نشستن پشت میز مذاکره معنایی ندارد، وقتی مقام معظم رهبری که مشروعیت تمامی فعالیت ها با ایشان است فرموده اند که به هیچ عنوان مذاکره نمی کنیم پس دیگر سخن گفتن از مذاکره خطا است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه قصد ضعیف نشان دادن کارهای مسئولان دولت را نداریم اما شرایطی مانند سختی معیشت، اقتصاد، تورم و بیکاری که در اجتماع تاثیرگذار بوده است قابل دفاع نیست و عملکردهایی که برخی دولتی ها داشته اند که موجب ناکارآمدی نظام در برخی قسمت ها شده است، در این میان برخی اطرافیان مسئولان دولت نیز به فساد معروف هستند که مردم اینها را می بینند و می فهمند اما باز هم کار و فعالیت و مطابق برنامه و در چارچوب اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به دولت کمک می کنند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: این همه جوان فعال، دانشمند و کاربلد در کشورمان داریم اما بازهم می بینیم که در برخی دستگاه های کشور حتی در همین استان البرز افرادی با سن ۶۰ سال را برای پست ها و مسئولیت ها بکار می گیرند.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دولت اشاره کرد: با شعار امید و اعتدال، متاسفانه نامیدی، افراط و مانند این در کشور را ترویج داده اید، به جای پاسخگویی به مشکلات با عصبانیت برخورد کرده اید و فضا را سیاسی می کنید، کلام خلاف واقع گفتن در حد جایگاه و مسئولیتی که دارید نیست، شما اجازه دروغگویی ندارید؛ چون مومن دروغ نمی گوید و خیانت نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تشریح کرد: اگر در مواردی سکوت می کنیم یا توجیه می کنیم شاید به دلیل مصلحت هایی است که وجود دارد اما اگر به جایی برسیم که ببینیم طعنه به مقام معظم انقلاب و یا تعریضی به جایگاه ایشان و یا تضعیفی به آن جایگاه مطرح است، لحظه ای تامل نخواهیم داشت و امام خودمان را تنها نمی گذاریم، ما حرف خود را به صراحت می گوییم واجازه توهین به رهبری را به کسی نمی دهیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی روزنامه ها نوشته شد که این دولت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حدود ۱۸ میلیارد  سرمایه کشور را بر باد داده است و در پاسخ تنها می گویند که این سرمایه گمشده است، ادامه داد: این مسائل در پاسخ به سوء مدیریتی مطرح می شود که در کشور وجود دارد؛ در حالی که همان مسئولانی که مورد انتقاد هستند با اهداف سیاسی که دارند صحبت هایی را پشت تریبون ها مطرح کرده و قصد دارند مردم را عصبانی کنند، اما بدانند که مردم آگاه هستند و در دام های شیطانی گرفتار نمی شوند.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: دستگاه قضا حرکتی را با صلابت آغاز کرده است باید به آنها کمک کنیم، چون قوه قضائیه به دنبال کار سیاسی نیست و نمی خواهد عوام فریبی ندارد، در این میان بزودی روسیاهی برای کسانی می ماند که دیگران را سیاه می بینند.

وی در بخش دیگری با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: نباید از نقش کتاب در جامعه و خانواده غفلت کرد، پدران و مادران باید خود اهل کتاب و مطالعه باشند و ازکودکی فرزندان خود را نیز با کتاب انس دهند، رهبر معظم انقلاب نیز به مقوله کتاب تاکید فراوان دارند.

کد خبر 4772819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha