۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴

در املاک منطقه ۲۲ تهران چه می گذرد؟

در املاک منطقه ۲۲ تهران چه می گذرد؟

منطقه۲۲ تهران بیش از یک دهه پیش جزو منطقه ۵ بود که با سیاستگزاری شهرداری وقت، با محوریت جذب گردشگر مستقل شد و با احداث دریاچه شهدای خلیج فارس تبدیل به اولین منطقه تهران از نظر توسعه شهری شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید زمانی که زمین های فرمانفرمایان را کسی می دید، هرگز تصور نمی کرد آن اراضی خالی از سکنه روزی تبدیل به یکی از قطب هاب املاک چیتگر شود. برج سازی در املاک منطقه ۲۲ چنان با شتاب و رونق همراه بود که نام چیتگر مصادف شد با سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ تهران. خیل زیادی از خریداران و سرمایه گذاران به املاک منطقه ۲۲ آمدند و کسانی که از قبل با املاک چیتگر آشنایی داشتند و روند پرشتاب رو به رشدش را مشاهده می کردند، با این موج هیجان انگیز همراه شدند و بخشی از ریسک سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را پذیرفتند و هم اکنون با حسی توام با پیروزی به گذشته خود و سرمایه شان نگاه می کنند.

تمام زمین های دور دریاچه هم اکنون تبدیل به شهرک های مدرن و کوچکی شده اند که در کنار هم تصویری از یک شهر امروزی و لوکس را ارائه می کنند. با برج های مرتفع و امکاناتی که قبل از این جز بخش کوچکی از جامعه و در مناطقی خاص، در جای دیگری دیده نشده بود. مراکز متعدد تجاری اداری، تفریحی و خدماتی با زیرساختهایی که نشان از یک فکر مهندسی شده برای شهری که فردایی درخشان تر از امروز را دارد. آنچه امروز از املاک چیتگر و املاک منطقه ۲۲ می بینیم، شاید بخشی کوچکی است از شهری مدرن که بناست به آن تبدیل شود.

با متحول شدن اطراف دریاچه و تجربه ی تعاونی های سازنده در املاک منطقه ۲۲ ، چشم انداز بسیار گسترده تری در انتظار املاک چیتگر می باشد. با توسعه و بزرگ شدن شهر به سمت غرب، سازنده ها ارگانی و سازمانی به شهرک سازی روی آورنده اند و از شاخص ترین آنها می توان به شهرک چیتگر، پروژه شهید خرازی و شهرک مرواریدشهر اشاره کرد.

شهرک چیتگر توسط بنیاد تعاون ارتش در قالب سه پهنه یا سه فاز در حال اجراست که فاز اول ساخته و تحویل شده است و فاز دوم که همگی به صورت سهام های قابل تجمیع بوده و از نیمه دوم سال ۹۷ براساس اولویت بندی اعضا در حال انتخاب واحد و طبقه خود هستند و طی دو سال آینده تحویل خواهد شد. فاز سوم شهرک چیتگر در مرحله اسکلت و سقف می باشد و تحویل آن سه و چهار ساله خواهد بود. برج های شهرک چیتگر همگی بین ۲۰ تا ۴۲ طبقه بوده و بافت شهرک بسیار مدرن و امروزی می باشد با پیش بینی تمامی امکانات و زیرساختهای رفاهی و خدماتی ساکنان. شهرک چیتگر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از لوکس ترین و پرطرفدارترین شهرک های مسکونی غرب تهران است.

پروژه شهید خرازی که در قالب یک شهرک با ۴۴ برج ۳۲ طبقه است توسط تعاونی های سپاه در حال ساخت است و در مرحله نازک کاری و نما قرار دارد و تا یک سال و نیم آینده تحویل خواهد شد. پروژه شهید خرازی با واحدهای ۱۰۰ تا ۱۲۰ متری یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای خریداران و کسانی است که قصد سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را دارند به این دلیل که هم زمانی طولانی تا تحویل آن نمانده است و هم اینکه قیمت تمام شده اش از قیمت واحدهای آماده کمتر خواهد بود و بخشی از پول آن را خریداران تا زمان تحویل می توانند به صورت اقساط دوره ای هر سه ماه یکبار پرداخت کنند. پروژه شهید خرازی دقیقا غرب شهرک چیتگر و بر بلوار اردستانی واقع شده است و یکی از بهترین موقعیت های مکانی را در بین پروژه های املاک چیتگر و املاک منطقه ۲۲ داراست.

شهرک مرواریدشهر که به شهرک الهیه غرب و مرواریدشهر معروف است یکی از شاهکارهای املاک منطقه ۲۲ به شمار می رود. شهرکی بسیار مدرن و نوساز با تمامی امکانات رفاهی و تفریحی واقع در غربی ترین بخش منطقه ۲۲ که در مجموع ۵۴ پروژه در آن در حال ساخت هستند. مرواریدشهر یک شهرک تمام عیار است چرا که از پایه به صورت خیلی مدرن طراحی شده است و حتی زاویه قرارگیری پنجره واحدهای مسکونی نسبت به برج های مجاور نیز فکر شده است. در مرواریدشهر تمامی پروژه ها در حال ساخت هستند و هنوز قابل سکونت نمی باشد. البته چند برج در شهرک مرواریدشهر حدودا آماده تحویل هستند اما هنوز بدلیل تکمیل نشدن فرآیند انشعابات و همینطور نبود محوطه سازی در کل مرواریدشهر، واحدهای آن قابل سکونت نمی باشند و می توان تا افقی که سازندگان آن متصور شده اند، فاصله زمانی ۳ ساله را انتظار داشت. سرمایه گذاری و پیش خرید در شهرک مرواریدشهر بیشتر مطلوب آندسته از خریدارانی است که قبل از سکونت، قصد سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ را دارند و هدف شان نیز یک سرمایه گذاری ایمن با کمترین ریسک است.

در نهایت باید گفت در بحث سرمایه گذاری ملکی، هم اکنون املاک دریاچه چیتگر و املاک منطقه ۲۲ با داشتن پروژه های بزرگ و قابل اعتمادی همچون شهرک چیتگر، پروژه شهید خرازی و شهرک مرواریدشهر به یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین حوزه های سرمایه گذاری ملکی تبدیل شده است. گواه این مدعا کسانی هستند که طی سالهای اخیر با سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ بر موجی سوار شده اند که جز سود سرشار و همکاری در توسعه شهری مدرن برایشان ارمغان دیگری نداشته است و این خود خجسته ترین اتفاق است.

 نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4774127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha