۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

جوامع اسلامی با حفظ وحدت برای دستیابی به اهداف اسلامی تلاش کنند

جوامع اسلامی با حفظ وحدت برای دستیابی به اهداف اسلامی تلاش کنند

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: جوامع اسلامی با حفظ وحدت در پیشبرد اهداف اسلامی هماهنگ با یکدیگر عمل کنند و در مقابل دشمن یک جبهه واحد را تشکیل دهند.

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون وحدت اسلامی اظهار داشت: نگاه به وحدت در دیدگاه اسلامی با توجه به قرآن کریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند، نگاه مبنایی است یعنی به شکل استراتژیک یک برنامه اصیل دارای برنامه است و صرفا برای یک جریان سیاسی و تاکتیک روش زمان خاص نیست.

وی ادامه داد: این قانون کلی آفرینش است که پروردگار عالم فرمود که هنگام بروز اختلاف بین امت های اسلامی ابهت و جایگاه آن ها شکسته می شود و امت ضرر می کند و این نشان دهنده ضرور وجود وحدت در جامعه را نشان می دهد و هیج کسی نباید نسبت به اصل وجود وحدت شبهه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هدف از وحدت این است که جوامع اسلامی در پیشبرد اهداف اسلامی هماهنگ با یکدیگر عمل کنند و در مقابل دشمن یک جبهه واحد را تشکیل دهند چرا که دشمنان اسلام برای از بین بردن حاکمیت دین تلاش می کنند.

حجت الاسلام قربان پور اظهار کرد: تشیع و تسنن برای منافع اصیل اسلامی نیز دارای مشترکاتی هستند و باید اهل توحید، اهل مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومین عالم در یمن، سوریه و... باشند.

وی گفت: در حال حاضر جبهه کفر تمام امکانات نرم افزاری، خبری، تبلیغاتی و ابزار نظامی را بر علیه مسلمانان به کار گرفته است با چنین دشمنی نمی توان مقابله ساده داشت بلکه باید با وحدت اسلامی در مقابل آن ها ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: جامعه اسلامی باید از هر آنچه در توان دارد برای دفاع از حاکمیت اسلامی در برابر با ظلم استفاده کند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: امروز در جامعه اسلامی ایران و غیر ایران فرافکنی بسیاری از سوی دشمنان وجود دارد چرا که اروپایی‌ها و آمریکایی ها به فکر بر هم زدن اوضاع سیاسی در منطقه هستند تا کشورهای اسلامی باهم در گیری پیدا کنند و نیروی انسانی و اقتدار خود را از دست بدهند و این امر موجب نیازمندی ما به آن ها می شود لذا مسلمانان باید نسبت به تحرکات و اغتشاشاتی که وجود دارد باید ببینند توسط چه جریانی هدایت می شود.

وی گفت: باید در جامعه اسلامی طوری رفتار کرد که روحیه رحمه العالمین پیامبر اکرم (ص) در جامعه فضای لطف و رحمت جریان پیدا کند و شیعه و سنی در این امر به یکدیگر کمک کنند و از یکدیگر پشتیبانی ملی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: امروز شایعات و هجمه های فرهنگی بسیاری بر علیه اسلام مطرح می شود و دشمنان نوعی اسلام هراسی و اسلام ستیزی را به وجود آوردند و باید تشیع و تسنن برای تبیین مبانی دین اسلام به دنیا بکوشند که این مهم نیاز به فضاسازی فرهنگی دارد.

کد خبر 4774203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha