۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سیلاب ها ۱۷ هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها خسارت زده است

سیلاب ها ۱۷ هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها خسارت زده است

بابلسر - معاون وزیر راه و شهرسازی خسارت ناشی از سیلاب ها در کشور را تاکنون ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکرچی زاده پیش ازظهر سه شنبه در همایش ملی حفاظت از زیرساخت های حیاتی با اظهار اینکه موضوع پدافند و تهدیدات را در کنار هم باید ببینیم افزود: باید به موضوع نگهداری و حفاظت از آن به عنوان سرمایه ملی نگاه کنیم.

وی ادامه داد: تاسیسات به مرور زمان دچار استهلاک می شوند و با تهدیداتی که در حوزه پدافند غیرعامل می بینیم، دارایی ها به مخاطره می افتد و باید سرمایه گذاری در جهت حفظ زیرساخت ها صورت گیرد.

شکرچی زاده یادآور شد: بلایای طبیعی به زیرساخت و سرمایه اجتماعی آسیب می زند همانگونه که سیل خسارت جدی به زیرساخت و سرمایه کشور زد و این نشان می دهد هنوز نتوانستیم زیرساخت را در کشور به درستی فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۶ به زیرساخت و حمل و نقل براثر حوادث مختلف هشت هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد ولی امسال این رقم به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: گیلان و مازندران ۱۹ درصد خسارت های ناشی از سیل و حوادث در شش سال اخیر را متحمل شدند و این نشان می دهد که مازندران در سیل ۹۷ حدود ۱۵۵ میلیارد تومان و گیلان ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت ها خسارت دیدند.

وی علت این خسارت ها را ۷۰ درصد در طراحی، ۲۲ درصد در نگهداری ها و هشت درصد سایر موارد بیان کرد و بحث تغییر اقلیم را امری مهم و جدی دانست و گفت: در سال آینده ریسک وقوع سیلاب در نقاط مختلف جهان افزایش خواهد یافت و در ایران ۴۰۰ درصد بیشتر نسبت به سال های قبل پیش بینی شده است و چهار برابر بیشتر از قبل از درمعرض حوادث قرار داریم.

وی افزود: تاکنون سیلاب ۱۷ هزار میلیارد تومان در کشور آسیب به بار آوردند و اگر اقدامات پیشگیرانه ایجاد می کردیم آسیب کمتر می شد و در بحث اجرا، کنترل، تضمین کیفیت را جدی گیریم و بازنگری مفروضات مهندسی را به ویژه در طراحی جدید، بازبینی ضوابط و مقررات و استفاده از فناوری نوین و تجارب کشورهای توسعه یافته را مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 4775921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha