۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۴۰۰یادواره شهدا در مدارس خراسان جنوبی برگزار می شود

۴۰۰یادواره شهدا در مدارس خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:۴۰۰ یادواره شهید دانش آموز و فرهنگی استان در راستای اجرای طرح لاله های روشن در مدارس تا پایان سال تحصیلی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های یادواره شهدا در مدارس استان اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و برنامه های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان و به منظور تقویت مبانی اعتقادی و الزام دانش آموزان به ارزش های انقلاب اسلامی، امسال، طرح لاله های روشن در مدارس استان اجرا می شود.

وی، با بیان این که آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیش از ۵۰۰ معلم و دانش آموز شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، تصریح کرد: حمایت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام به ویژه معلمین و دانش آموزان شهید، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم تریم اولیت های راهبردی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۰۰ یادواره شهید در مدارس استان و یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان طبس برگزار شده است.

 وی بیان داشت: تشکل ها و شوراهای دانش آموزی مدارس به عنوان شبکه بزرگ اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی ظرفیت بی نظیری برای جریان سازی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و وفاداری به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب دارند.

واقعی، از اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی، عقیدتی، هنری و ورزشی در چهلمین سالگرد تأسیس هفته بسیج  در مدارس استان خبر داد و گفت: برگزاری یاد وراه ی شهدای دانش آموز و فرهنگی، برگزاری مسابقات هنری، قرائت وصیت نامه شهدای دانش آموز و فرهنگی در مراسم آغازین مدارس، شرکت دانش آموزان بسیجی در صبح گاه مشترک بسیجیان استان و برپایی مسابقات ورزشی در مدارس  از جمله مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای هفته بسیج است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تعمیق و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، صیانت آگاهانه از میراث گرانبهای انقلاب اسلامی و شناسایی و معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی به نسل جدید انقلاب از مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه ها به شمار می رود.

کد خبر 4776618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha