۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶

استاندار زنجان:

حقیقت کتاب و مطالعه برای جوانان نهادینه شود

حقیقت کتاب و مطالعه برای جوانان نهادینه شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: باید حقیقت کتاب و مطالعه را برای جوانان نهادینه و اعتمادسازی کنیم و همه این تکالیف فقط برعهده کتابدارها است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران در محل کتابخانه سهروردی زنجان، به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد وگفت: هیچ‌کس حق ندارد بابت قیمت بنزین،  قیمت کالا و خدمات را افزایش بدهد. 

وی با بیان اینکه برای  خودروهای سواری و تاکسی‌ها سهمیه در نظر گرفته شده است؛ اظهار کرد: بنابراین اجناس نباید گران شود و اگر موردی پیش آمد مردم با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و آن را گزارش بدهند. 

استاندار زنجان به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت:  هیچ چیزی نمی‌تواند حتی در آینده، جای کتاب را بگیرد و هیچ چیزی عمق کتاب را ندارد.

حقیقی ابراز کرد: سرعت فناوری اطلاعات در دنیا به اندازه‌ای زیاد شده که نه اجازه می‌دهد شما بدانید که در گذشته چه اتفاقی افتاده و نه آینده را پیش‌بینی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب خواندن را نه به شکل تئوری بلکه باید در عمل به جوانان منتقل کنیم، تصریح کرد:  باید حقیقت کتاب و مطالعه را برای جوانان نهادینه و اعتمادسازی کنیم و همه این تکالیف فقط برعهده کتابدارها است.

در ادامه این مراسم،مدیرکل امور حقوقی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات جامعه این است که کتابخانه‌ها از حالت تک بعدی خارج شده و به باشگاه چند منظوره فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تبدیل شوند.

 محمدهادی زرافشان ابراز کرد: در کشور بیش از ۴۳ میلیون نسخه کتاب در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه وجود دارد که یک سری افراد در آن عضو بوده و مطالعه می‌کنند.

وی افزود: باید نقش و رسالت اجتماعی کتابخانه‌ها و تاثیرگذاری فرهنگ آنها را مدنظر داشته باشیم و کتابخانه را به یک پایگاه اجتماعی تبدیل کنیم.

کد خبر 4777178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha