۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲

معاون آموزش و پرورش دزفول:

۵۲۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه دزفول وجود دارد

۵۲۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه دزفول وجود دارد

دزفول- معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش دزفول گفت: ۵۲۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه دزفول وجود دارد که لازم است با همکاری تمام دستگاه‌ها این دانش آموزان شناسایی و جذب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سودابه دستی ترک ظهر امروز شنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون مسئله انسداد بی‌سوادی با ارائه بخشنامه‌های وزارتی و استانی در دستور کار آموزش و پرورش های تمام کشور قرار گرفته است.

وی مراحل انسداد مبادی بی‌سوادی را ابتدا شناسایی دانش آموز، سپس جذب و در نهایت نگه داشت این دانش آموزان عنوان کرد و افزود: جای تأسف دارد که در تمام این سال‌ها، این امر در دزفول در مرحله شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل متوقف شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دزفول گفت: بر اساس دستورالعملی که ۱۸ آبان ماه سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شد لیست اسامی ۵۲۲ دانش آموز تحت عنوان دانش آموزان بازمانده از تحصیل در منطقه دزفول صرفاً در مقطع ابتدایی برای ما ارسال شده که ۱۵۰ نفر از این آمار مربوط به پایه اول ابتدایی هستند؛ این در حالی است که بالغ بر ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم نیز وجود دارد.

دستی ترک ادامه داد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دانش آموزانی گفته می شود که یا ثبت نام نکرده اند و یا با وجود ثبت نام، برای تحصیل وارد مدرسه نشده اند؛ از سویی دانش آموزانی در مقوله ترک تحصیل و وقفه آموزشی گنجانده می شوند که ثبت نام کرده و وارد مدرسه نیز شده اند اما کار خود را ناتمام گذاشته و ترک تحصیل کرده اند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل کرده  در طی ۵ سال اخیر از سوی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی، ۲۶۸ دانش آموز ترک تحصیلی در منطقه دزفول وجود دارد که تحصیل خود را نیمه تمام رها کرده اند.

معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش دزفول مسئله انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و یا ترک تحصیل کرده را مربوط به تمام مجموعه مدیریتی شهرستان دانست و گفت: همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداری، بهزیستی، دفتر امام جمعه، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این زمینه ورود کنند؛ چرا که همکاری نامناسب دستگاه‌های متولی باعث شده که این امر تاکنون در دزفول به نتیجه نرسد.

دستی ترک افزود: پس از دریافت بخشنامه کارهای مقدماتی آغاز و کارگروهی نیز تشکیل شده اما لازم است تمامی ادارات در زمینهٔ شناسایی این دانش آموزان ورود کنند؛ چرا که حجم کار بالا بوده و این امر صرفاً وظیفه آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به وجود ۲۰۵ مدرسه ابتدایی در منطقه دزفول، اظهار کرد: اگر آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را با تعداد مدارس در نظر بگیریم، باید گفت تمام مدارس ابتدایی دزفول درگیر بحران دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستند.

دستی ترک با تأکید بر لزوم اهتمام بهزیستی نسبت به شناسایی این دانش آموزان، گفت: حدود ۵۰ نفر از این دانش آموزان معلول جسمی هستند؛ بنابراین لازم است بهزیستی دزفول در امر شناسایی این دانش آموزان ورود کند.

کد خبر 4778914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha