۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح کرد؛

برنامه ریزی ویژه برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی در اردبیل

برنامه ریزی ویژه برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی در اردبیل

اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به منظور جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی و توسعه خدمات در استان اردبیل، احداث و بهره برداری از چندین پروژه درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری ظهر یکشنبه در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: انجام برنامه ریزی‌های ویژه برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا با بهره برداری از مراکز مورد نیاز شاهد ارتقای خدمات درمانی باشیم.

به گفته وی از جمله برنامه‌های مهم درنظر گرفته شده در این بخش می‌توان به بهره برداری از چهار هزار تخت درمانی تا سال ۱۴۰۴ در استان اردبیل اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: احداث بیمارستان هزار تختخوابی با مشارکت قرارگاه خاتم نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی بوده که می‌تواند به ارتقای زیرساخت‌ها و مراکز درمانی استان کمک کند.

وی از برنامه ریزی برای احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی زنده یاد «نجف‌زاده» در اردبیل خبر داد و یادآور شد: راه اندازی بیمارستان شهدا در شهرستان پارس آباد و توسعه بیمارستان شهرستان مشگین‌شهر از دیگر برنامه‌های موجود در این بخش است.

اخوان اکبری از افزایش میزان مراجعه شهروندان استان به مراکز آموزشی درمانی استان اردبیل خبر داد و افزود: طبق آخرین آمار احصا شده به صورت سالیانه بیش از دو میلیون ویزیت در این مراکز به ثبت می‌رسد.

وی راه اندازی رشته‌های دستیاری و توجه به تربیت نیروهای تحصصی و مهارتی را از جمله مهمترین اولویت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یاد کرد و ادامه داد: ارتقای تجهیزات و امکانات آموزشی با بهره گیری از ظرفیت ویژه اساتید و گروه‌های مرتبط نیز در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار گرفته است.

کد خبر 4779749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha