۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

روحانیون مستقر توسعه فرهنگ دینی را سرعت می بخشند

روحانیون مستقر توسعه فرهنگ دینی را سرعت می بخشند

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بابیان اینکه ایجاد وحدت در بین اهالی روستا و منطقه تبلیغی از بارزترین وظایف یک روحانی مستقر است، گفت: روحانیون مستقر توسعه فرهنگ دینی را سرعت می بخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدهادی نظیری ظهر دوشنبه به اتفاق رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان و فرمانده سپاه قهاوند با روحانی مستقر در روستای «هیزج» بخش قهاوند در سالروز ۴۰ سالگی تاسیس بسیج دیدار کرد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در این دیدار گفت: مبلغان جوانان به عنوان قشر فعال، بانشاط و نیرومند از ظرفیت و قابلیت بالایی در امر تبلیغ برخوردارند و می توانند در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرین باشند.

وی تاکید کرد: روحانیون مستقر در روستاها در راستای توسعه اسلامی نقش تاثیرگذاری در عرصه‌های زندگی و اجتماع ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روحانیون در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: معاشرت و ارتباط روحانی با مردم در ارتقاء فرهنگ دینی، بهبود زندگی اجتماعی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی مردم تأثیر بسزایی دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ایجاد وحدت در بین اهالی روستا و منطقه تبلیغی را از بارزترین وظایف یک روحانی عنوان کرد و یادآور شد: اتحاد و وحدت از فاکتورهای مهم پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری  افزود: انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان را دنبال کرده اند چنان‌که خداوند تنها رسالت پیامبران را تبلیغ می‌داند و پیامبر وظیفه‌ ای جز رسانیدن پیام الهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه تبلیغ دین اسلام به منزله قرار گرفتن در جایگاه رفیع انبیای الهی در راستای تبلیغ دین و نشر آن است، گفت: در غیر این‌ صورت آثار این حرکت عظیم الهی از میان مردم رخت برمی‌بندد و غبار فراموشی بر آموزه های اسلامی می نشیند.

در ادامه وی ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام کاشفی روحانی مستقر روستای «هیزج» افزود: اولین و مهم ترین وظیفه مبلغان راستین، انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی و فرهنگ سازی است.

کد خبر 4780829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha