۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶

دادستان عمومی و انقلاب دزفول:

اصحاب رسانه در دزفول ملاحظات حقوقی را در انتشار اخبار لحاظ کنند

اصحاب رسانه در دزفول ملاحظات حقوقی را در انتشار اخبار لحاظ کنند

دزفول- دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: لازم است اصحاب رسانه در دزفول برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات، اطلاعات و داشته های حقوقی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور محمدی خباز ظهر امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی با فعالان رسانه‌ای شهرستان دزفول به منظور بررسی نقش و تأثیر رسانه در مدیریت افکار عمومی و آرامش و نظم اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: پایین بودن سطح اطلاعات حقوقی یکی از ضعف‌های اساسی اصحاب رسانه در دزفول محسوب می شود که لازم است در راستای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و وارد شدن ناخواسته اصحاب رسانه در معرکه قضایی، کلاس‌های آموزشی برای این قشر در دزفول برگزار شود.

وی افزود: پایین بودن سواد حقوقی خبرنگاران باعث شده که در برخی موارد به صورت غیرعمدی در مطالب خود اقدام به نشر اکاذیب، افترا و توهین کنند که پیشنهاد می شود خبرنگاران شهرستان در راستای بررسی مطالبی که ممکن است خطراتی از نظر حقوقی داشته باشد با مشاوران حقوقی ارتباط برقرار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل تولید و انتشار مطالب حاوی توهین و افترا به برخی مسئولان گفت: دستگاه قضایی در دزفول با هرگونه توهین، تهمت و نشر اکاذیب از سوی اصحاب رسانه برخورد خواهد کرد همان‌گونه که تاکنون نیز در موارد متعدد با افرادی که در این مسیر اقدام به نشر مطالب کرده اند برخورد قانونی متناسب با جرم رخ داده صورت گرفته است.

محمدی خباز تأکید کرد: لازم است اصحاب رسانه شهرستان در کنار انتقاد به بیان راهکار و پیشنهاد نیز بپردازند؛ چرا که نقد به تنهایی یک عمل حرفه‌ای از سوی خبرنگار محسوب نمی شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به رواج پدیده قومیت گرایی در برخی گروه‌های مجازی در دزفول، گفت: این تفرقه قومیتی یکی از اهداف دشمن است؛ هر چند افرادی که در فضای مجازی و واقعی شهرستان در مسیر قومیت گرایی و تعصبات بی اساس حرکت می کنند تعداد اندکی هستند اما با همین افراد نیز برخوردهای لازم صورت گرفته و در صورت مشاهده هرگونه قومیت گرایی با فرد یا افراد خاطی برخورد جدی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه اصالت اخبار را پیگیری کنند، افزود: مدیران گروه‌های مجازی پیام‌های منتشر شده در گروه‌ها را کنترل کنند؛ چرا که در این بین برخی رسانه‌ها و افراد نیز بدون تحقیق اقدام به کپی و نشر مطالب کذب می کنند که با این افراد نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محمدی خباز در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت دزفول در کشور یک وضعیت سفید و آرام است که این امر مرهون درایت، بصیرت و تلاش مردم شهرستان و مدیران امنیتی و قضایی است که توانستند بلای اخیر را با تدبیر از دزفول دور کنند؛ بنابراین لازم است رسانه‌های شهرستان نیز در تداوم این آرامش همکاری لازم را داشته باشند و پس از اتصال شبکه اینترنت با انتشار برخی مطالب، عکس‌ها و کلیپ جو را متشنج نکنند.

کد خبر 4781749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha