۷ آذر ۱۳۹۸، ۸:۳۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان :

لزوم الگوگیری از تکلیف شناسی شهدا/سیره شهدا ولایتمداری بوده است

لزوم الگوگیری از تکلیف شناسی شهدا/سیره شهدا ولایتمداری بوده است

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر لزوم الگوگیری از تکلیف شناسی شهدا گفت: آرمان شهدای انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی نظیری عصر چهارشنبه در یادواره شهدای روستا «هیزج» شهر قهاوند ضمن ادای احترام به مقام شهدای والامقام این روستا گفت: شهدای هر خطه مایه فخر و مباهات مردم آن منطقه هستند و مردم باید از این که در شهر و روستای خود چنین بندگان پاک و خالصی برای خداوند به وجود آمده و رشد و نمو کرده اند، به خود ببالند.

وی شرکت در مراسمی که به نام شهدا و به یاد شهدا برگزار می شود را افتخار دانست و گفت: این برنامه ها بی شک منشا خیر و برکات فراوانی در منطقه خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر لزوم الگوگیری از تکلیف شناسی و التزام شهدا خاطرنشان کرد: هر عضو جامعه اسلامی باید دقت خود را به این نکته داشته باشد که وظیفه و تکلیف وی در برهه کنونی و در وضع فعلی جامعه اسلامی چیست چراکه اگر همه تکالیف خود را در جامعه بشناسند و نسبت به اقامه آن، که اقدام کنند هیچ کاری در جامعه اسلامی روی زمین نخواهد ماند و تمدن اسلامی با بالاترین سرعت به سمت اهداف متعالی خویش پیش خواهد رفت.

حجت السلام نظیری وصیت نامه های شهدا را دستورات دقیقی برای نصب العین قرارگرفتن امت اسلامی معرفی کرد و افزود: این وصیت نامه ها باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا همه از این محتوای دقیق و ارزشمند به جا مانده از شهدا بهره بگیرند.

شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند و رمز این طی طریق و سلوک عرفانی ولایت مداری بود وی با بیان اینکه شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند و رمز این طی طریق و سلوک عرفانی ولایت مداری بود، افزود: آرمان انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفنی که به پیروی از دستور امام (ره) به صف مبارزه با دشمن بعثی شتافتند، مبارزه با استکبار جهانی بوده است و از همین رو باید برای ماندن در مسیر شهدا این راه را در پیش بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه امروز مبارزه با استکبار در عرصه اقتصاد نمود پیدا کرده است، گفت: امروز جنگ ما با دشمنان انقلاب نبرد تولید و فناوری است و از همین رو هر که مخلصانه در جهت خودکفایی این مرز و بوم و رهایی از تسلط اقتصادی بیگانگان تلاش کند، از اجر معنوی رزمندگان راه حق برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب تاب مشاهده پیشرفت های روزافزون نظام اسلامی را ندارند و از همین رو تمام توان خود را برای آسیب زدن به این نظام مقدس و خدشه دار کردن چهره آن در اذهان عموم به کار بسته اند اما به برکت دعای خیر خانواده های شهدا و با پایمردی بسیجیان رشید جان بر کف کاری از پیش نخواهند برد و این نظام روز به روز پیروز تر و سربلندتر خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه این مراسم به همراه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان و فرمانده سپاه قهاوند با مادر شهید حجت الاسلام جعفری در روستای هیزج بخش قهاوند دیدار کرد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در این دیدار گفت: شهیدان ما در چهار دهه اخیر بهترین حافظان و یاوران اسلام و انقلاب و رهبری بوده اند و تمام اقدامات و جهاد و ایثار و شهادت آنان به عنوان یک الگو و شاخص در زندگی فردی و اجتماعی به شمار می رود.

باید از منابع ناب و دست اول همچون آزادگان و خانواده های معظم شهدا برای استخراج گنجینه ارزشمند دفاع مقدس استفاده کرد مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری جنگ و دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ بوده و ما باید تلاش کنیم از این منابع ناب و دست اول همچون آزادگان و خانواده های معظم شهدا برای استخراج این گنجینه ارزشمند استفاده کنیم و بهره جوییم.

وی بابیان اینکه شهیدان جان خود را فدا کردند تا امروز کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد و باید قدردان خانواده شهدا باشیم، گفت: خانواده شهید به ویژه پدر و مادر و همسر شهید همسان آن شهید دارای جایگاه و منزلت هم در پیشگاه خداوند و هم در جامعه اسلامی هستند و هر اجر و پاداشی که برای آن شهیددر نظر گرفته می ­شود و به هر جایگاه و مقامی که وی در نزد خدا می­ رسد والدین او نیز شریک هستند.

حجت الاسلام نظیری همچنین گفت: توطئه استکبار جهانی این است که فرهنگ شهادت از جامعه اسلامی بر چیده شود تا زمینه نفوذ و تعدی به سرزمین های اسلامی فراهم شود اما به فضل الهی این توطئه ها ناکام خواهند ماند و جوانان رشید و مومن این سرزمین، همواره آماده جان فشانی در راه ولایت و آرمان های والای انقلاب اسلامی خواهند بود.

کد خبر 4783064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha