۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

مرکز تخصصی تربیت کودک در همدان راه اندازی می‌شود

مرکز تخصصی تربیت کودک در همدان راه اندازی می‌شود

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز تخصصی تربیت کودک در همدان خبر داد و گفت: ساختارهای موجود در حوزه تربیت کودک شناسایی، سازماندهی و هدفمند می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد هادی نظیری پیش از ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز تخصصی تربیت کودک در همدان خبر داد و گفت: به دنبال تاسیس ساختار جدید نیستیم بلکه ساختارهای موجود در حوزه تربیت کودک را شناسایی، سازماندهی و هدفمند می کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه های فعال در حوزه تربیت کودک بررسی و ۹ مجموعه فعال شناسایی شده است، گفت: این ۹ مجموعه تربیتی از مجموعه مرحوم مسکین تا مجموعه تربیتی آفتابگردان در جلساتی گردهم جمع شده و تصمیم گرفتند ظرفیت خود را در یک مسیر قرار دهند و گسترش دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه جلساتی برگزار و خلاهای حوزه مبانی شناسایی شد که البته مقداری از مبانی طرح استحکام نداشت، گفت: اعضا دعوت و مباحث انجام و اهداف از تشکیل این مجموعه مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه انتظاری که از این مجموعه می رفت ستادی و نقش سیاستگذاری و ارزیابی در حوزه تربیت تخصصی کودک و نوجوان بود، گفت: طلبه ای در قم که در حوزه تخصصی کودک فعالیت می کرد شناسایی و با دعوت از وی جلساتی در حوزه تربیت دینی کودکان در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۷ جلسه نیز با حضور نمایندگان دستگاه های کارگروه پیش بینی شده برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه ۹ مجموعه در اختیار دارد و پیش نویس ها برای مباحثه آماده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در تدوین محتوای کار نیازمند کمک هستیم، گفت: در نمایشگاه کودک و نوجوان که هفته گذشته در همدان برپا شده بود طرح در یکی از غرفه ها ارائه و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه در دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی ۴ کارگروه تعریف شده و دین پژوهی لحاظ نشده است که باید این بخش نیز تعریف شود، گفت: کارگروه دین پژوهی در ساختار شورای فرهنگ عمومی تعریف قانونی ندارد تا جلسات آن تشکیل شود و بر همین اساس نیازمند ابلاغ هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه این طرح گسترده است و شرکای طرح متعدد هستند، اظهار داشت: باید کمیته فنی تشکیل شود تا سهم هر دستگاه در تحقق این امر نهایی شود.

احمدرضا احسانی با بیان اینکه باید در پایان سندی که در کمیته فنی نهایی شده در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود، اظهار داشت: این طرح در صورت تایید نهایی در شورای فرهنگی به تصویب می‌رسد.

کد خبر 4784133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha