۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹

معاون دانشگاه به مهر خبر داد:

اعلام نتیجه بررسی بیماری دانشجویان علوم پزشکی تهران تا آخر هفته

اعلام نتیجه بررسی بیماری دانشجویان علوم پزشکی تهران تا آخر هفته

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر کنترل وضعیت دانشجویان بیمار شده در خوابگاه کوی علوم پزشکی تهران از تشکیل کارگروه کارشناسی این وضعیت خبر داد.

دکتر محمدحسین پورغریب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشجویان مراجعه کننده به مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و هم علائم بیماری گوارشی داشتند اما اکنون وضعیت کنترل شده است.

وی افزود: در روز چهارشنبه تعداد ۷۶ نفر، در روز پنجشنبه ۴۰ نفر و در روز جمعه ۲۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که همه این افراد علائمی که گفته شد را داشتند. به طور معمول تعداد ۲۷ تا ۳۰ نفر مراجعه کننده به مراکز بهداشت عادی است و این نشان می دهد که از وضعیت بحرانی عبور کردیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ما منتظر جواب آزمایش هایی که در این زمینه انجام شده هستیم و کارگروه تخصصی با حضور همه معاونان دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناسان این حوزه، سه نفر از نمایندگان دانشجویان و دو نفر از اساتید رشته های مرتبط در روز دوشنبه تشکیل جلسه می دهد و نتیجه آن تا آخر هفته اعلام می شود.

وی یادآور شد: نکته مورد توجه در علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی و همچنین بیماری گوارشی این است که هر سه در علائم با یکدیگر همپوشانی دارند. ضمن اینکه آلودگی هوا نیز این علائم را تشدید می کند. اما تشخیص قطعی منوط به جواب آزمایش های مربوطه است.

پورغریب اضافه کرد: اقدامات حمایتی برای دانشجویان ساکن خوابگاه نیز انجام شده است. ضمن توزیع مرکبات و تغییر برخی از وعده های غذایی، نظارت بر تهیه و توزیع غذای دانشجویان نیز تشدید شده است و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

کد خبر 4784311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha