۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳

رئیس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی قزوین:

۱۶۲ ایده برتر در استارت آپ بین المللی آب بررسی می شود 

 ۱۶۲ ایده برتر در استارت آپ بین المللی آب بررسی می شود 

قزوین- رئیس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی قزوین گفت: با ارائه ۱۶۲ ایده در همایش استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب شرب در قزوین تعداد ۶ ایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب شرب با حضور شاهین آخوند زاده معاون تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، بیرانوندی مدیرعامل آبفا و داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دانشجویان و ایده پردازان شرکت های دانش بنیانظهر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.

حمید کاریاب در این همایش اظهارداشت: با حضور جوانان خلاق از استانهای مختلفی چون فارس، خوزستان، کردستان ایده های مختلفی با محور آب ارائه شده که داوری آنها توسط ۲۰ استاد شاخص صورت می گیرد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این همایش هم اظهارداشت: ایجاد فضای شور و نشاط و انگیزشی در میان جوانان و تبادل اندیشه و بسترسازی برای مقابله با چالشها و ایجاد فضایی برای طرح ایده ها برای تجاری سازی از مهمترین اهداف ما در برگزاری این رویداد

کاریاب تصریح کرد: این همایش می تواند رقابت سالمی را ایجاد کند و ایده ها پخته تر شده و نظر سرمایه گذاران هم جلب شود لذا امیدواریم برای رفع چالش های مرتبط با آب از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده بیشتری شود.

وی اظهارداشت: اخیرا طرح مهندس عباسپور رتبه اول کشوری را در چابهار دریافت کرد و همچنان جوانان خلاقی داریم که می توانند رتبه های کشوری را کسب کنند.

کاریاب یادآورشد: در حوزه آب مشکلات جدی در کشور داریم و در برخی نقاط آب قابل شرب نیست که باید به سرعت به سمت رفع چالش ها برویم.

رئیس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی قزوین تصریح کرد: ایده برگزاری این همایش از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و از اردیبهشت وارد فاز اجرایی شدیم که چند پیش رویداد نیز برگزار شد.

وی اظهارداشت: در حوزه های ۱۰ گانه تعداد ۱۴۲ ایده رسیده که ۶۴ ایده مورد پذیرش کمیته بازبینی قرار گرفته که ۸ ایده مربوط به دانشجویان خارجی است.

کاریاب تصریح کرد: صاحبان ۵۳ ایده اظهار آمادگی کرده اند تا ایده خود را ارائه کنند.

اظهارداشت: امروز ۶۴ تیم در سه دقیقه ایده های خود را ارایه می کنند و پس از قضاوت داوران ۳۰ ایده انتخاب شده و ۱۰ ایده برتر برای ارایه شفاهی مقاله و ۲۰ مورد برای ارایه پوستر آماده می شود.

وی اظهارداشت: با حضور کارآفرینان برتر میان جوانان زمینه تبادل تجربه مهیا می شود و در روز پایانی همایش هم مدیران مرکز رشد و مسئولان صندوق کارآفرینی دیدگاههای خود برای حمایت از شرکت های دانش بنیان را مطرح می کنند.

کاریاب بیان کرد: همچنین در این همایش ازسه ایده برتر در بخش شفاهی و سه ایده در بخش پوستر تجلیل می شود.

کد خبر 4787762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha