۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

توسعه راه های روستایی کردستان نیازمند ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار است

توسعه راه های روستایی کردستان نیازمند ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار است

سنندج - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های راه روستایی به منظور رسیدن به میانگین کشوری نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر،  شهرام ملکی ظهر امروز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان با ارائه گزارشی در خصوص اخرین وضعیت شاخص های موثر بر توسعه روستا ها اظهار داشت: شاخص های اصلی چون زیر پوشش قرار گرفتن ۹۰ درصد روستاها از گاز طبیعی، برخورداری ۲۹ درصد از جمعیت روستاهای استان از اینترنت و ۵۶ درصد از پوشش همراه اول، اجرای طرح هادی در ۴۶ درصد از مصوبه ها، برخورداری ۶۴ درصد از روستاهای استان از آب اشامیدنی، وجود بیش از ۶۴۰مرکز بهداشت در روستاهای استان و ۴۳ روستای هدف گردشگری با ساخت زیرساخت ههی گردشگری  باعث توسعه روستا ها شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی استانی اضافه شده در حالی که ردیف ملی کم شده هست، افزود: امروز بهره‌مندی از راه روستایی مناسب به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای در کشور مطرح است در حال حاضر ۱۲۵ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های بهسازی شده روستاها در کشور است که سهم استان کردستان از این میزان ۲ هزار و ۹۶۵ کیلومتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان توسعه راه‌های روستایی را از مهم‌ترین نیازهای استان بیان کرد و گفت: شاخص برخورداری از راه آسفالته و بهسازی شده در کردستان ۴۷ درصد است که این شاخص کشوری ۷۲ درصد است بنابراین برای رسیدن به شاخص بهره‌مندی در راه‌ روستایی نیاز به توجه و تزریق اعتبارات ویژه هستیم.

وی عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های راه روستایی به منظور رسیدن به میانگین کشوری نیاز است.

ملکی یادآور شد: ۷۳۱ دهیاری تا سال ۹۲ در سطح استان فعالیت داشتند که الان به یک‌هزار و ۲۱۱ دهیاری ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد از جمعیت روستایی ما زیرپوشش دهیاری‌ها است، گفت:‌ مجموعا ۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ به دهیاری‌های تزریق شده که این میزان با رشد قابل توجهی به ۲۷۵ میلیارد تومان تا سال ۹۸ رسیده است.

کد خبر 4788769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha