۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶

انعقاد تفاهم نامه به سبک شهرداری شیراز/ امضا کننده ای وجود نداشت

انعقاد تفاهم نامه به سبک شهرداری شیراز/ امضا کننده ای وجود نداشت

شیراز- صد و دوازدهمین جلسه شورای شهر با انعقاد تفاهم نامه فرهنگی برگزار شد، تفاهم نامه ای که هیچیک از مسئولان شهرداری زیر بار امضای آن نمی رفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، در این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجرای اقدامات مشترک برای ارتقای شاخص‌های حوزه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در شهر شیراز، مورد توافق شهرداری، شورا و ارشاد فارس قرار گرفت.

این در حالی بود که شهردار شیراز در جلسه حضور نداشت و سایر مسئولان شهرداری نیز حاضر به امضای تفاهم نامه در غیاب شهردار نمی شدند و در نهایت بعد از دقایقی تعارف زنی بالاخره به امضا رسید. 

در این جلسه صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: یکی از محورهای مهم شعار شورای پنجم، توجه به فرهنگ و هنر است که با فعالیت‌هایی که در حوزه‌ زیرساخت‌های فرهنگی در شهر شیراز صورت گرفته است این مهم به منصه ظهور رسیده و پیش‌بینی ما این است که در ادامه نیز روند بهتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: وقتی در کلان‌شهر شیراز قدرت‌ها در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند، آثار ماندگاری در تاریخ ثبت می‌شود و مطمئن هستیم این هم‌افزایی کم‌سابقه به توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر شیراز منجر خواهد شد.

سید عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وظیفه‌ شورای اسلامی شهر شیراز در ایجاد هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، گفت: قانون، شورای اسلامی شهرها را به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان می‌شناسد و بر اساس این وظیفه ما نیز در سال سوم فعالیت شورای شهر شیراز تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهری و استانی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نظم خطوط اتوبوسرانی مورد قبول مردم نیست

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری گفت: در شرایطی که قیمت بنزین افزایش یافته و شهروندان اقبال مضاعفی به استفاده از حمل و نقل عمومی پیدا کرده اند.

علی ناصری در نطق پیش از دستور شورای شهر بیان کرد: وظیفه متولیان حوزه های مرتبط شهرداری است تا به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنندتا با حداکثر رضایت شهروندان روبرو شویم.

وی ادامه داد:در شرایط کنونی ضعف و عدم نظارت ها در خدمات رسانی ها موجب نارضایتی می شود.این وضعیت در سازمان اتوبوسرانی به صورت ملموس قابل مشاهده است .

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد:نظم خطوط اتوبوسرانی به گونه ای نیست که مردم انتظار دارند، با توجه به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری شیراز؛ وضعیت بهداشتی درون اتوبوسها مطلوب نیست.

ناصری عنوان کرد: سازمان اتوبوسرانی برای آنکه بتواند از فرصت پیش آمده در جهت بهره مندی بیشتر شهروندان از وسیله نقلیه عمومی بهره گیرد که نهایتا منتج به کاهش استفاده خودرو تک سرنشین و کاهش ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا خواهد شد لازم است زمانبندی درست و به موقع را به شهروندان ارایه کند.

کد خبر 4789016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha